«سیروس عزیز اکرم» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر پزشکان این موسسه های تشخیصی درمانی با تعریف نام کاربری ویژه و رمز عبور وارد سامانه الکترونیکی تجویز دارو می شوند و تجویزهای خود را برای بیمه شدگان این سازمان به راحتی انجام می دهند.
وی با تاکید بر اینکه در این سامانه به محض وارد کردن شماره ملی بیمه شده، سامانه مشخصه فرد نمایش داده می شود، اعلام کرد: بر اساس آمار زمان مراجعه هر بیمار به پزشک و نسخه نویسی برای هر فرد بیمار حدود پنج تا 7 دقیقه طول می کشد و سرعت رسیدگی به بیمارن افزایش می یابد.
وی بیان کرد: در این طرح فرآیند رسیدگی به نسخه ها به طور همزمان توسط سامانه صورت می گیرد و فرآیند پرداختی به موسسه ها کوتاه تر می شود.
رییس اداره بیمه سلامت نقده گفت: طرح الکترونیکی کردن دفترچه ها با هدف کاهش هزینه ها، حذف کاغذ، بهره وری بیشتر و خدمات رسانی بهتر اجرایی می شود.
وی با اشاره به اینکه 73 هزار و 16 نفر از جمعیت نقده تحت پوشش بیمه سلامت هستند، بیان کرد: 36 هزار و 362 نفر در صندوق بیمه روستایی و عشایری، 25 هزار و 32 نفر در صندوق سلامت همگانی، هفت هزار و 647 نفر در صندوق بیمه کارکنان دولت، یکهزار و 421 نفر در صندوق بیمه ایرانیان و 2 هزار و 554 نفر در صندوق بیمه سایر اقشار عضو هستند.
وی با اشاره به اینکه 59 پزشک طرف قرارداد اداره بیمه سلامت شهرستان هستند، ادامه داد: 14 داروخانه، 6 آزمایشگاه، 2 مرکز رادیولوژی، یک مرکز فیزیوتراپی، سه درمانگاه و کلینیک تخصصی، یک مرکز ام آر آی و یک مرکز سی تی اسکن و 14 مرکز دندانپزشکی نقده نیز با بیمه سلامت قرارداد دارد.
وی گفت: هشت شبکه بهداشتی درمانی با 17 پزشک روستایی نیز به افراد تحت پوشش بیمه سلامت در روستاها خدمات لازم را ارائه می کند.
وی بیان کرد: بیمه سلامت رایگان مختص اقشار کم درآمد جامعه بوده و مربوط به اقشاری است که توان مالی ندارند.
به گزارش ایرنا بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال 1393 اجرا شده و در کنار صندوق های بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره مند شده اند و هوشمندسازی مسیر تعالی روز افزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.
شهرستان 127 هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده ‌است.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.