به گزارش ایرنا، سعید طلوعی عصر روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای شورای شهر که به منظور تعیین تکلیف پروژه قطار شهری برگزار شد، اظهار داشت: هنگامی که پروژه تا بخش قابل قبولی پیشرفت کند و ایستگاه های آن برپا شود نمای شهر تغییر خواهد کرد و در رضایت عمومی تاثیرگذار است.
طلوعی بر تعریف پروژه های بزرگ تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از خردجمعی در فضای دوستانه و به دور از تنش برای پروژه های مهم شهری تصمیم گیری شود.

**رای مثبت بر تداوم کار نخواهم داد
در ادامه احسان احسانی یکی اعضای شورای اسلامی شهر با بیان اینکه تاکنون 200 میلیارد تومان برای این قطار شهری هزینه شده، افزود: 19 میلیارد تومان به مشاور پروژه نیز پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: تا زمانی که مرجعی تضمینی بر تداوم پروژه و مدت زمان آن ندهد، رای مثبت به تداوم کار نخواهم داد.
احسانی با بیان اینکه همه سرمایه را از دست داده ایم، گفت: از همان ابتدا به صورت مستند مساحت، حجم، ایستگاه ها و برآورد ریالی آن به ما گفته نشده است و باید این موضوع حل و فصل شود.
وی ادامه داد: نزدیک 10 سال است که از میراث فرهنگی می خواهیم نوع گذر قطارشهری از مسیر شکارگاه خسروپرویز را مشخص کند و هیچ مستند و نامه ای از سوی میراث فرهنگی برای روشنگری تاکنون به ما داده نشده است.
این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه با اشاره به تغییر تقریبی هشت استاندار در این سال ها، ادامه داد: اعلام شده که مرحله نخست پروژه برای اتمام به یک هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و باید اعتبار مورد نیاز برای همه فازها اعلام شود.
احسانی ادامه داد: پروژه قطارشهری مسیر میدان تاق بستان تا سراب قنبر را در بر می گیرد که فازهای آن به همراه طول مسیر باید عنوان شود.

**محل اعتبار کجاست؟
سخنگوی شورای شهر نیز تعیین محل اعتبار را لازمه تداوم این پروژه اعلام کرد.
حجت اله موسوی اجاق افزود: قرار براین نیست که یک کار نادرست تداوم یابد باید جسارت داشته و جلوی آن را گرفت.
وی اضافه کرد: بودجه فوق در بهترین شرایط اقتصادی پرداخت شده و تخصیص هزار و 600 میلیارد تومان برای اتمام فاز اول سالها زمان می برد.

**دولت به کمک ما بیاید
طیب حیدری یکی دیگر از اعضای شورای شهر گفت: شهرداری هم اکنون بودجه لازم برای تداوم کار را ندارد و دولت با تعهداتی که داده ما را بلاتکلیف گذاشته و اکنون لازم است به کمک ما بیاید.
در پایان رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز با بیان اینکه این پروژه برای مردم کرمانشاه است و برای آنها می ماند از تداوم آن دفاع کرد.
غلامرضا امیری افزود: مخالفان سرسخت امروز پروژه از جمله کسانی هستند که از همان ابتدا در اجرایی شدن آن نقش داشته اند.
طبق برآوردهای صورت گرفته، مرحله اول قطار شهری کرمانشاه در سال 1400 ظرفیت جا به جایی 14 هزار مسافر در ساعت را خواهد داشت.
در سال 1410 و با بهره برداری از مرحله دوم پروژه قطار شهری، این پروژه ظرفیت جابه جایی 16 هزار و 200 مسافر در ساعت را دارا خواهد بود.
پروژه قطار شهری کرمانشاه در سال 93 با تغییر سیستم، از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و همان زمان مقرر گردید 6 کیلومتر از مجموع 13 کیلومتر طول مسیر به صورت زیرزمینی اجرا شود.
مرحله اول این پروژه از میدان معلم واقع در سه راه مسکن آغاز و به طول 8.6 کیلومتر تا میدان آزادی ادامه پیدا می کند و مرحله دوم نیز به طول حدود 4.4 کیلومتر از میدان آزادی آغاز و تا میدان فردوسی ادامه خواهد داشت.
از مجموع 13 کیلومتر طول مسیر، هفت کیلومتر ابتدایی آن به صورت روگذر (میدان معلم تا بالاتر از سه راه 22 بهمن) و 6 کیلومتر باقی مانده نیز (از سه راه 22 بهمن تا میدان فردوسی) به صورت زیرگذر خواهد بود.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.