به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز دوشنبه در اولین جلسه ستاد برنامه ریزی مدیریت و ساماندهی مراسم اربعین استان در سال 98 که با حضور جمال نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در سراسر تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: اگر مرز خسروی امسال بازگشایی نشود، باز هم 70 درصد زوار اربعین حسینی (ع) مرز مهران باید از مسیر کرمانشاه عبور کنند که این توجه به زیرساخت ها ارتباطی استان به ویژه راه آهن را 2 چندان می کند.
او در ادامه با اشاره به اینکه حمل و نقل زوار از طریق قطار در سال گذشته بسیار قابل توجه بود، افزود: واگن های قطار کرمانشاه نامناسب است که امسال برای خدمت رسانی و تسهیل بهتر به زوار حتما باید واگن های مناسب تری جایگزین شود.
بازوند در ادامه با اشاره به خسارت های سیلاب به زیرساخت های جاده ای استان، خواستار پرداخت خسارت سیل، برای ترمیم و تعمیر راه های ارتباطی در مسیر زوار شد.
وی همچنین خواستار صدور مجوز به شرکت های راهداری استان برای ترمیم و بازسازی 12 کیلومتر از جاده مرزی عراق برای عبور از مرز خسروی شد که بیشترین استفاده این جاده را زوار کشورمان انجام می دهند.
استاندار کرمانشاه، زیر ساخت های مرز خسروی را بسیار مناسب تر از مرزهای دیگر کشور عنوان کرد و خواستار توجه جدی ستاد مرکزی مراسم اربعین به مرز خسروی برای تکمیل تر شدن زیرساخت های آن شد.

**بازگشایی مرز خسروی منتظر اعلام حکم نخست وزیر عراق است
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به تفاهم نامه ایران و عراق برای بازگشایی مرز خسروی در سفر اخیر نخست وزیر عراق اعلام کرد، روند بازگشایی مرز خسروی مورد موافقت فرمانده عملیات بغداد و استان دیاله عراق قرار گرفته و فقط منتظر امضا آن توسط نخست وزیر عراق و اعلام به سفارت ایران است.
حامد دارابی با بیان اینکه تمام دفاتر و سامانه های ثبت نام زوار برای مراسم اربعین در استان آمادگی لازم را دارند، گفت: هزینه کارگزار یا ثبت نام انفرادی زوار در دفاتر عراقی 50 تا 60 هزار تومان است که به نظر ما باید 15هزار تومان باشد.
وی در ادامه اظهار داشت: عراقی ها بیشتر تمایل دارند ویزای گروهی صادر کنند تا انفرادی و برای همین منظور ویزای انفرادی پرهزینه تر و سخت گیرانه است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 371 کیلومتر مرکز مشترک با عراق دارد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.