به گزارش ایرنا با وجود اینکه قرار بود دینار با نرخ دولتی در پایانه های مرزی و برخی مراکز در شهرهای نجف و کربلا به زائران توزیع شود اما این امر محقق نشد و زمینه ساز انتقادات برخی زائران در بازگشت از خاک عراق شده است.
با وجود اینکه سه روز از بازگشت زائران به خاک عراق شروع شده است، اما زائران در پایانه ها به خصوص در مرز چذابه برای دریافت این ارز خارجی همچنان سرگردان هستند.
احمد بابادی یکی از زائران اربعین حسینی در مرز چذابه، عنوان کرد: در اخبار عنوان می شد که مردم می توانند دینارهایی که در ایران خریداری کرده اند را در شعب بانک ملی دریافت کنند.
وی افزود: در کشور عراق با وجود اینکه مردم حتی دو روز در صف ها ماندند هم نتوانستند دینارهای خود را دریافت کنند و این مشکل همچنان ادامه دارد.
این زائر حسینی نیز در جریان بازدید رئیس قرارگاه اربعین در چذابه نیز از وضعیت به وجود آمده انتقاد کرد و خواستار پیگیری مشکلات در این زمینه شد.
قاسم منجزی یکی دیگر از زائران اربعین حسینی در پایانه چذابه به موضوع جابجایی زائران اشاره کرد و گفت: انتظار داشتیم که اتوبوس های مستقر در این پایانه با آمادگی بیشتری حضور داشته باشند اما متاسفانه در مقطع زمانی ناوگان رایگان حمل و نقل برای زائران از بامداد امروز تا ساعت 8.30 دقیقه خدماتی ارائه نمی داد.
وی افزود: زائران در این مقطع زمانی سرگردان بودند و نمی دانستند که آیا اتوبوس های اهواز برای جابجایی حضور پیدا می کنند یا نه و به همین دلیل برخی از مردم به اجبار با خودروهای سواری و با قیمت های نجومی به شهر اهواز سفر کردند.
صادق میرزایی یکی دیگر از زائران اربعین حسینی در جریان بازدید شبانه استاندار خوزستان از مرز چذابه به دریافت حق پارکینگ اعتراض کرد و گفت: به چه دلیل باید مردمی که بخاطر مشکلاتی که برای دریافت دینار متحمل شده است علاوه بر این در پایانه ها حق پارکینگ هم پرداخت کنند.
وی افزود: در هر صورت زیرساخت های این پارکینگ را دولت ایجاد کرده است و به نظر می رسد که باید در ایام اربعین هزینه روزانه 50 هزار ریال از زائران دریافت نمی شد.

**آغاز مجدد جابجایی رایگان زائران به اهواز
فعالیت اتوبوس های رایگان از بامداد امروز از چذابه مجدد آغاز شد و در راستای اطلاع رسانی بیشتر زائران نیز نیروهای انتظامی و یگان ویژه ناجا مستقر در پایانه در اقدامی خودجوش زائران را به سمت محل این خودروها هدایت می کنند.
هم اکنون 400 دستگاه اتوبوس در مرز چذابه مشغول خدمت رسانی است که از این تعداد 70 دستگاه اتوبوس کار جابجایی زائران به اهواز را انجام می دهند.
9931/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.