به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حبیب الله وفایی روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، افزود: لیست این پروژه ها را دستگاه های اجرایی استان به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کرده اند.
او گفت: در ابتدا 78 پروژه به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان از سوی دستگاه های اجرایی ارسال شده بود که بعد از بررسی پروژه ها، این تعداد را در قالب 31 پروژه ساماندهی کردیم.
به گفته وی، این 31 پروژه مربوط به ادارات کل راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، گمرکات، شرکت برق، پارک علم و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شیلات، شرکت شهرک های صنعتی، صنعت، معدن وتجارت، بهزیستی، شرکت توزیع فرآورده های نفتی و کمیته امداد امام (ره) می باشد.
وی اظهار داشت: آمادگی اصلاح این پروژه ها و اضافه کردن پروژه های جدید را به این لیست داریم و از دستگاه های اجرایی می خواهیم در این راستا هکاری بیشتری کنند.
وفایی، نگاه اصلی در تعریف و اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی را رونق تولید و ایجاد اشتغال دانست و گفت: تلاش می کنیم از ظرفیت های ستاد اقتصاد مقاومتی در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری دراستان کرمانشاه استفاده کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: در سال 97 نیز 103 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه تعریف شد که 96 درصد این پروژه ها اجرایی شده است.
به گفته وفایی، سال گذشته 20 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل و 160 مصوبه به تصویب رسید که از این تعداد 156 مورد آن اجرایی شد.
او از مدیران و روسای دستگاه های اجرایی خواست جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و روند اجرای پروژه های این بخش را جدی بگیرند.
وی تاکید کرد تنها راه نجات اقتصاد ایران از وضعیت فعلی اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است و این سیاست ها می تواند اقتصاد کشور را از تکانه های ناشی از تحریم و سیاست های اقتصادی خصمانه دشمنان مصون نگه دارد.
براساس گزارشی که مرکز آمار ایران به تازگی منتشر کرده، نرخ بیکاری کرمانشاه در پایان سال 97 به 18.7 درصد کاهش یافته که نشانگر بهبود 2.4 درصدی نسبت به سال 96 است.
دراین استان 2 میلیون نفری اکنون حدود 125 هزار نفر جویای کار هستند.
اکنون حدود 30 هزار نفر در بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان کرمانشاه مشغول به کار می باشند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.