رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: تاکنون اکثر ادارات و نهادهای دولتی طرح‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خود را در سامانه ستاد اقتصاد مقاومتی به ثبت رساندند ولی 6 دستگاه در این زمینه اقدامی را انجام نداده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، داود شایقی در یازدهمین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در استانداری اردبیل اظهار کرد: انتظار داریم گمرک، شرکت گاز، آب و فاضلاب شهری، پارک علم و فناوری، استانداری و برق منطقه‌ای طرح‌های مصوب خود را در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی در سامانه مورد نظر به ثبت برسانند.
وی خاطرنشان کرد: قرار است براساس اطلاعات ثبت شده در این سامانه ارزیابی از دستگاه‌های مختلف انجام شود که امیدواریم در هفته آینده به شکل کامل ثبت پروژه‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی در این سامانه را شاهد باشیم.
دبیر شورای راهبری اقتصاد مقاومتی اردبیل افزود: با تاکید استاندار اردبیل قرار شد تمام دستگاه‌های خود را در ثبت اطلاعات در خصوص پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برطرف کرده و به شکل کامل در این سامانه طرح‌ها تائید شوند.
شایقی همچنین به گزارش کامل جهاد کشاورزی از زنجیره تولید محصولات کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی در استان اشاره و تصریح کرد: جهاد کشاورزی گزارش کاملی را از روند تولید محصولات خام کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی و صدور مجوزها در این زمینه ارائه کرده و قرار شد با توجه به اجرای طرح پایاب سد خدافرین بتوان نسبت به افزایش یک میلیون تنی محصولات در ارتباط با توسعه صنایع تبدیلی و کشت محصولات گلخانه‌ای اقدام منطقی و درست را انجام دهد.
وی ادامه داد: ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در اردبیل 53 درصد است که در قیاس با میانگین کشوری این آمار مطلوب به نظر می‌رسد ولی همچنان به ایجاد صنایع تبدیلی در محصولات نوین کشاورزی نیاز داریم که ضرورت دارد با یک برنامه‌ریزی درست و منطقی بتوانیم در این حوزه شایسته و مناسب عمل کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل همچنین به ارائه گزارش کامل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عملیاتی کردن 6 پروژه داوطلبانه در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: حمایت از شرکت‌های پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی، اجرای طرح کارورزی، تشکیل تعاونی‌های فراگیر ملی، شکل‌گیری تعاونی‌های سهام عدالت، راه‌اندازی تعاونی‌های روستایی و همچنین پرداخت تسهیلات اشتغالزا در قالب رونق اقتصادی و اشتغال فراگیر جزو برنامه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اقتصاد مقاومتی است که به خوبی عملیاتی شده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.