به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت بیستمین سالروز شهادت امیرسپهبد علی صیاد شیرازی و 883 شهید والامقام پادگان ابوذر، با حضور فرماندهان نیروهای مسلح، جمعی از مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده های شهدا، ایثارگران، بسیجیان و قشرهای مختلف مردم ،افزود: شهید صیاد شیرازی به عنوان یک شخصیت برجسته نظامی و انقلابی و یار صدیق رهبری در دنیا به مقام بندگی رسید.
وی اظهار کرد: مطالعه زندگینامه شهیدانی همچون شهید شیرازی، بابایی،باکری،همت،فکوری، شهید زین الدین و فلاحی می تواند الگوهایی برجسته در مسیر زندگی باشند زیرا که این شهدا سرمایه اصلی نظام و انقلاب و مردم هستند و تبدیل به یک اسطوره برای همگان شدند.
امام جمعه سرپل ذهاب گفت: به برکت سپاه پاسداران، بسیجیان، نیروهای ارتش و جوانان و روحانیون امنیت کامل و کافی در کشور برقرار است و به برکت خداوند این انقلاب روز به روز به جلو حرکت می کند و نوع حکومت های مستکبرانه سران استکبار را به خطرمی اندازد.
فرمانده تیپ مستقر در پادگان ابوذر سرپل ذهاب نیز در این مراسم گفت: شهید علی صیاد شیرازی یک انسان مومن و متدین و یک نظامی مخلص بود که همواره برای حفظ انقلاب و تمامیت ارضی کشور تلاش کرد و در این راه به شهادت رسید.
سرهنگ کیومرث جعفری افزود: تشکیل قرارگاه مشترک نیروهای ارتش و سپاه از اقدام های مهم شهید صیاد شیرازی بود که باعث هماهنگی قوای مسلح کشور و پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه ها شد.
وی اظهار کرد: شکستن حصر شهرهای کردنشین سقز، بانه، مریوان، عملیات های فتح المبین، ثامن الائمه و شکست حصر آبادان از عملیات های مهم شهید صیاد در دفاع مقدس است.
شهید سپهبد علی صیاد شیرازی پس از 32 سال خدمت در یگان های مختلف نیروی زمینی ارتش در بامداد 21 فروردین 78 بوسیله عوامل کوردل مجاهدین خلق در پوشش رفتگر مقابل درب منزل مسکونی‌ اش واقع در تهران ترور و به شهادت رسید.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت در دوران هشت سال دفاع مقدس 803 شهید، 163 آزاده و 840 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3012/8066/7399
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.