به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدرضی شکوری عصر روز دوشنبه در این اجتماع به فلسفه وجودی تشکیل بسیـج اشاره کرد و گفت: ایجاد آمادگی دفاعی در توده مردم، مشارکت دادن مردم در امنیت و دفاع، تحکیم پیوند مردم با نظام و انقلاب، تقویت نیروهای مسلح در انجام وظایف، مقابله با حوادث و بلایای طبیعی، ایجاد آمادگی برای مقابله با انواع توطئه های دشمنان انقلاب فلسفه وجود بسیج است.
وی با اشاره به وظایف سنگین بسیج افزود: حراست و پاسداری از فرهنگ، تلاش مضاعف در ارتباط با موضوعات زمان شناسی، دشمـن شنـاسی، جریـان شنـاسی و بـصیـرت افزایـی، رصد کردن موضوعات مهم داخـلی، مـنطـقـه ای و بـیـن المـلـلی، ایفای نقش در مسائل مهم شهری و استانی کـه در ارتباط مستقیم با انقلاب اسلامی و نظام جمـهوری اسـلامی دارد از جمله مواردی است که بسیجیان وظایف سنگینی در این زمینه ها دارند.
فرمانده سپاه خوی نیز در این همایش گفت: هفته بسیج یادآور رشادت‌ها و از جان گذشتگی ‌های دلاورمردان و شیرزنان هشت سال دفاع مقدس است.
سرهنگ محمدباقر علایی بسیج را تکیه گاه نظام در مواقع بحرانی عنوان کرد و افزود: بسیج تاکنون رسالت خود را در برابر امنیت کشور به درستی انجام داده و در تمام برهه‌ها و با حضور پررنگ توانسته کارنامه درخشانی را از خود به یادگار بگذارد.
به گزارش ایرنا، هفته بسیج از 29 آبان تا 5 آذر در سراسر کشور گرامی داشته می شود.
امام خمینی (ره) در روز 5 آذر سال 1358 دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند و این روز به نام روز بسیج نامگذاری شد.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.