حجت الاسلام والمسلمین«عبدالله کریمی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: سخن گفتن از فضیلت های حضرت علی (ع) همانند صحبت کردن در خصوص فایده آفتاب برای جهانیان است، چیزی که همه به آن واقف و هر انسانی با کمترین مطالعه در خصوص شخصیت آن امام همام به حقایق شگفت انگیزی دست پیدا می کند.
وی ادامه داد: یکی از مظاهر جامعیت مولای متقیان، مبارزه با بدعت ها و انحراف های مختلف بوده است، ایشان گاهی در عرصه مبارزه با دنیاپرستی و گاهی هم مبارزه با مقدس نماهای جاهل و منحرف حضور پیدا کرده اند.
حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه حضرت علی (ع) پرورش یافته مکتب پیامبر اکرم (ص) بود، خاطرنشان کرد: امام اول شیعیان این افتخار را داشت که از همان دوران کودکی در دامان پر از مهر و محبت رسول گرامی اسلام (ص) تربیت شوند و این تربیت آنقدر در وجوشان اثرگذار بود که تا پایان عمر رفتار، گفتار و حق طلبیشان بیشترین شباهت را به پیامبر(ص) داشت.
این کارشناس مذهبی افزود: در همین راستا خود حضرت علی(ع) نیز فرموده که من همچون فرزندی که همواره همراه مادر است، همواره با پیامبر(ص) بودم و هر روز هم نکته تازه ای را از اخلاق نیک ایشان فرا می گرفتم.
وی ادامه داد: پس از بعثت رسول خدا (ص) به پیامبری، دین نوظهور اسلام همواره مورد تهدید و خطر قرار داشت تا جایی که دشمنان پیامبر تصمیم به قتل ایشان گرفتند اما با شهامت بی نظیر حضرت علی(ع) هم جان رسول خدا حفظ شد و هم دین اسلام دوام و قوام پیدا کرد.
حجت الاسلام کریمی گفت: یکی از بهترین تعبیرهایی که رسول خدا در مورد حضرت علی (ع) به کار برد این جمله معروف است که علی با حق است و هر جایی که او باشد حق نیز وجود دارد و این دو از هم جدا نمی شوند.
این مدرس حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به ایام اعتکاف، گفت: این عمل علاوه براینکه معجونی از چند عبادت بزرگ همچون حضور در خانه خدا وروزه داری است مقدمه عباداتی مانند انس با قرآن، دعا، نمازجماعت، نماز شب و تفکر و توبه را نیز فراهم می کند.
وی تصریح کرد: اعتکاف در مسجد، فرصتی است که انسان ها با تمام مشکلات و مشاغل اجتماعی چند روزی از جامعه و مردم جدا شده و به درون گرایی روی آورند.
حجت الاسلام کریمی در پایان گفت: اعتکاف و خلوت برای آن صورت می گیرد که آدمی بتواند خود واقعی اش را از خود ساختگی و کاذب تشخیص دهد تا بتواند به منزلت واقعی دست پیدا کند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.