به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ یاور یاور محمدی در دیدار با ماموستا مُلا قادر قادری امام جمعه پاوه عملکرد آموزشی این اداره کل را تشریح کرد و افزود: با توجه به محدودیت های اعتباری و با وجود کاهش مربیان که تبدیل وضعیت شده و بر اساس احکام صادره به سایر دستگاه های اجرایی منتقل شدند با این حال تمام تعهدات آموزشی این اداره کل در بخش دولتی در سال جاری محقق و عملیاتی شده است.
وی با اشاره به ابلاغ سازمانی مبنی بر جذب نکردن دانشجو توسط دستگاه های اجرایی کشور از سال جاری در مراکز علمی کاربردی گفت: مرکز علمی کاربردی شهرستان پاوه اکنون در رشته های رایانه، مکانیک و برق مشغول فعالیت است که متأسفانه و با وجود نیاز منطقه به وجود این مرکز آموزشی قادر به جذب دانشجو نمی باشد.
محمدی در ادامه یکی از چالش های اساسی این سازمان را استقبال نکردن مردم از آموزش های فنی و مهارتی دانست و گفت: اساس موفقیت کشورهای توسعه یافته، فراگیری فرهنگ مهارت آموزی است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پاوه نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پاوه با 10 رشته در بیش از 40 حرفه آموزشی مهارتی فعال است.
حمید ظاهری افزود: در سال جاری به حدود یک هزار نفر در قالب 150 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه شده است.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با 20 مرکز آموزش دولتی، 33 کارگاه ثابت شهری، 17 کارگاه سیار شهری، 18 کارگاه روستایی، یک کارگاه جوار صنعت، چهار کارگاه صنایع ضمن کار و صنوف، سه کارگاه جوار دانشگاه، 15کارگاه جوار پادگان و 14 کارگاه زندان، آموزش های فنی و حرفه ای را در حوزه های خدمات، صنعت، فرهنگ، هنر و کشاورزی ارائه می دهد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 34 شهر و 2 هزار و 622 روستا حدود 123 هزار بیکار دارد و از این نظر در رتبه اول کشور قرار گرفته است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.