به گزارش ایرنا، مهدی عبدالمالکی روز چهارشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح نخستین جشنواره ملی آیین های نوروزی کرمانشاه در محل فرهنگسرای شهر برگزار شد، اظهار داشت: در کنار جشنواره کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران، نخستین جشنواره عکس آیین های ملی کرمانشاه نیز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و انجمن عکس کرمانشاه برگزار می شود.
وی افزود: تفاهم نامه برگزاری این جشنواره بین استانداری، اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری کرمانشاه منعقد شده که استاندار کرمانشاه به عنوان رییس آن، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به عنوان قائم مقام جشنواره، شهردار به عنوان دبیر اجرایی جشنواره انتخاب شده ام.
عبدالمالکی برقراری نشاط اجتماعی را یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره عنوان کرد و گفت: پس از مطالعات انجام شده توسط طراحان گل نیلوفر به عنوان نماد بومی به عنوان یک برند برای کرمانشاه در این جشنواره معرفی شد.
این مسوول از حضور 200 مهمان از استان های ایران در این جشنواره خبر داد و اظهار داشت: به هر گروه از شهرهای مختلف به میزان پنج میلیون تومان کمک هزینه در قالب ترانسفر داده می شود و تدارکات ویژه برای اسکان آنان در نظر گرفته شده است.
عبدالمالکی از محوطه تاریخی تاق بستان، بیستون و بیش از 12 بوستان و تفرجگاه به عنوان مناطق درنظر گرفته شده برای برگزاری این جشنواره یاد کرد و گفت: آیین افتتاحیه جشنواره در سوم فروردین سال آینده راس ساعت 10ونیم و آیین اختتامیه آن در دهم فروردین ساعت 16 در محل تاق بستان برگزار می شود.
رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه اضافه کرد: داوران جشنواره مشخص شدند و به گروه نخست 30 میلیون تومان، گروه برگزیده دوم 20 میلیون تومان و به گروه سوم 15 میلیون تومان تعلق می گیرد و از گروه چهارم نیز تقدیر خواهد شد.
وی با اشاره به افتتاح نگارخانه شهر در سال گذشته، اظهار داشت: هم اکنون این مرکز به محلی برای برنامه ریزی و برگزاری رخدادهای مهم فرهنگی و هنری شهر تبدیل شده است، حوزه فرهنگی شهرداری در گذشته در قالب معاونت و امسال نیز در قالب سازمان فرهنگی و ورزشی تجربیات ارزشمندی در طی 2 سال کسب کرده که امیدواریم امسال شکل دیگری از آیین های نوروزی را برای مردم کرمانشاه رقم بزنیم.
وی با بیان اینکه نوروز تحت قالب پرونده چندملیتی از سال 2007 ثبت سازمان جهانی شده، گفت: حفظ این آیین ها مورد توجه خاص است و ایده برگزاری جشنواره به این دلیل بود تا بتوانیم این رخداد را در سطح ملی مطرح کنیم و میزبان گروه های آیینی از اقصا نقاط کشور شویم.
عبدالمالکی با بیان اینکه هشت کمیته تخصصی در این جشنواره فعال هستند، اظهار داشت: در سال 96، پروژه ای تحقیقاتی در شهرداری کرمانشاه برای رهایی شهرداری از مشکلات اقتصادی و رسیدن به درآمد پایدار تعریف شد.
وی با تاکید براینکه گردشگری به عنوان یکی از ارکان توسعه اقتصادی کرمانشاه در این طرح تعریف شده است، اظهار داشت: برگزاری مستمر برنامه های فرهنگی یکی دیگر از مقوله های تعریف شده در این طرح هستند که برگزاری جشنواره کرمانشاه پایتخت نوروز ایران در مقوله همین طرح تعریف شد چراکه گردشگری به عنوان بخش پایدار به اقتصاد کمک می کند.
عبدالمالکی تاکید کرد، درصدد هستیم این جشنواره با کیفیت بالا در شهر اجرا شود و به یک خوراک فرهنگی مناسب در نوروز تبدیل شود.
وی با تاکید براینکه به دنبال بین المللی کردن این جشنواره در سال آینده هستیم، یادآور شد، در قالب این جشنواره بیش از 100 برنامه در هفت روز در کرمانشاه اجرا می شود و از سوی دیگر جشنواره استقبال از نوروز جمعه همین هفته در بوستان معلم برگزار می شود.
باغ گلها، بوستان نوبهار، شبدیز، میدان آزادگان، بوستان لاله، حاشیه میدان شهدا، بوستان معلم و امام علی (ع)، بوستان کوهستان از جمله تفرجگاه های درنظرگرفته شده برای این جشنواره است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.