احمد حسین زادگان گفت: ایام نوروز فرصتی مناسب برای توسعه بومگردی و رونق اقتصادی مازندران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین زادگان در سومین جلسه خدمات سفر استان با اشاره به اینکه دهیاری ها می توانند از فرصت نوروز برای کسب درآمد استفاده کنند،اظهارکرد:میتوان با کارکرد فرهنگی در مسیر مازندران پاک حرکت کرد.

وی با اشاره به افزایش حجم پسماند در ایام نوروز یادآورشد:50درصد حجم زباله را میتوان با تفکیک با فرهنگ سازی کاهش داد.

حسین زادگان با بیان اینکه ماندگاری زباله در مازندران زیبنده استان نیست،تصریح کرد:باید از افزایش حجم زباله در مازندران جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه دهیاران در ایام نوروز در  ورودی روستا ها تبلیغات موثر انجام دهند،افزود: ایام نوروز فرصت مناسبی برای توسعه بومگردی و رونق اقتصادی مازندران است.

حسین زادگان گفت:حجم ترافیک جلوه گردشگری استان را کمرنگ می کند باید چاره ای اساسی برای آن در نظر گرفت.

وی بر ضرورت حرکت تمامی دستگاههای اجرایی بر مدار قانون تاکید کرد و گفت : اعمال محدودیت های سلیقه ای در برخی زمینه ها نه تنها به مردم ، بلکه به نظام هم آسیب می زند.

استاندار با بیان اینکه انواع موسیقی در کشور با ساز و کار قانونی به رسمیت شناخته شده است و نباید در این زمینه بر اساس سلیقه عمل کنیم تصریح کرد:برگزاری اجرای موسیقی در ایام نوروز باید مطابق با شئون اسلامی باشد.

وی افزود: مازندران نیز همچون دیگر استان ها نیازمند جشنواره است چرا نباید در مازندران جشنواره برگزار شود.

حسین زادگان با بیان اینکه مدیران صنعت،معدن و تجارت برنامه ریزی کنند تا ارزاق عمومی در سطح استان به اندازه کافی وجود داشته باشد و علاوه بر نیازمندی ها نظارت در این بخش نیز تقویت شود.

وی تاکید کرد: توزیع ارزاق مورد نیاز در غرب استان به دلیل حجم مسافر و گردشگر با حساسیت ویژه ای پیگیری شود.

حسین زادگان خواستار بهره گیری از ظرفیت هنرمندان و ورزشکاران برای حل مشکل زباله در مازندران شد و گفت : گروههای مرجع تغییر کرده و باید از این ظرفیت برای رساندن پیام به مردم بهره ببریم.

استاندار مازندران پاسخگویی به نیازهای مختلف انبوه گردشگران مازندران بویژه در تعطیلات نوروزی را نیازمند برنامه ریزی درست و به دور از اعمال سلیقه های شخصی دانست و خواستار رعایت چارچوب های قانونی در تمامی زمینه ها شد.

وی با دعوت از گردشگران نوروزی برای پیوستن به طرح مازندران پاک ، گفت : رسانه ها در زمینه مازندران پاک مطالبه گری کنند و نگذاریم زباله در مازندران از آن چیزی که هست بیشتر شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.