خسرو فرهادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، دیگر خدمات این مرکز در سال جاری را مراجعه 55 هزار نفر به اورژانس، بستری شدن 40 هزار نفر، مراجعه 30 هزار نفر به درمانگاه و مراجعه 25 هزار نفر به درمانگاه دیابت ذکر کرد.
وی تست های آزمایشگاهی سرپایی و بستری 600 هزار تست، تست های تصویربرداری سرپایی و بستری 70 هزار تست و تعداد اعمال جراحی در یک روز حدود 60 عمل در 24 ساعت شامل اورژانسی و الکتیو را از دیگر خدمات ارائه شده در این مرکز ذکر کرد.
وی افزود: در اتاق عمل این بیمارستان تمام اعمال ارتوپدی و گچ گیری، جراحی مغز و اعصاب ، فک و صورت، جراحی عمومی ، جراحی های ترمیمی و در صورت نیاز جراحی های عروقی و گوش و حلق و بینی انجام می شود.
فرهادی با اشاره به اینکه مرکز آموزشی درمانی طالقانی با قابلیت های تخصصی و تجهیزاتی خود قادر به پذیرش طیف وسیعی از بیماران می باشد، گفت: پذیرش بیماران و مصدومین مولتی تروما شامل مصدومین حوادث ترافیکی، مصدومین نزاع و درگیری، هد تروماها، مصدومین حوادث خانگی از جمله سقوط و بریدگی ها از جمله توانمندی های مرکز طالقانی در زمینه های مختلف درمانی است.
وی با بیان اینکه یکی از شاخص های این بیمارستان به عنوان یکی از مراکز مهم درمانی در سطح استان 215 تخت فعال و کادر پزشکی متخصص و فوق تخصص و پرسنل مجرب است، تصریح کرد: تعداد کل کارکنان این مرکز 677 نفر است که از این تعداد 252 پرستار، 75 پزشک و 350 نفر پرسنل است.
رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه این مرکز دارای 12 بخش بستری است اظهار داشت: تعداد تخت های این مرکز شامل 215 تخت بستری، 21 تخت اورژانس، 13 تخت اتاق عمل و 28 تخت ویژه است.
فرهادی از راه اندازی و بهره برداری بخش آنکولوژی بازسازی شده، بخش ICU جدیدالاحداث، سالن انتظار، تغییر کاربری درمانگاه موجود به محل استقرار واحدهای آموزشی و پژوهشی، بهسازی زیرزمین مرکز برای استقرار واحد های درآمد و ترخیص و بیمه ها در کنار واحد بایگانی پزشکی به صورت تجمیعی جهت ارتقاء فرایند گردش پرونده های پزشکی تا پایان سال جاری نیز خبر داد.
او با بیان اینکه بیمارستان آیت الله طالقانی در سال 1352 به عنوان یک بیمارستان دولتی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این بیمارستان اکنون علاوه بر ارائه خدمات درمانی در سطح تخصصی و فوق تخصصی مرکزیت تروما و سوانح را در منطقه غرب کشور برعهده دارد.
وی با اشاره به اینکه همزمان با آغاز قیام مردم ایران و گسترش درگیری های خیابانی در سراسر ایران و همچنین شهر کرمانشاه این مرکز که بزرگترین مرکز بیمارستانی شهر بود، پذیرای بسیاری از مجروحین و شهدای انقلابی بوده است، گفت: همزمان با شروع جنگ تحمیلی بیمارستان طالقانی به مرکز پذیرش ، مداوا و اعزام مجروحین جنگی در غرب کشور تبدیل شد و خدمات بزرگی در این زمینه ارائه کرد.
او به اتاق عمل، بخش های هماتولوژی - آنکولوژی، واحد تصویر برداری، آزمایشگاه، کلینیک دیابت، تحقیقات پاتولوژی و مبازره با سرطان و دفتر مشاوره تغذیه و رژیم درمانی به عنوان واحدهای مختلف این بیمارستان اشاره کرد و در خصوص بخش تصویر برداری توضیح داد: در این بخش تخصصی با مجهزترین و کاملترین تجهیزات تصویربرداری خدمات تشخیصی شامل سی تی اسکن، سونوگرافی، رادیولوژی که گرافی ها تحت نظر پزشکان متخصص رادیولوژی انجام می گیرد.
فرهادی افزود: این واحد مجهز به دستگاه رادیوگرافی دیجیتال و دستگاه CTScan 16 اسلایس است.
وی در خصوص آزمایشگاه با بیان اینکه از مجموع چهار دستگاه سل کانتر ADVIA فوق پیشرفته موجود در کشور یک دستگاه در این مرکز می باشد، گفت: آزمایشگاه این مرکز یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین آزمایشگاه های استان و مجهز به دستگاه های اتوآنالیز بیوشیمی، سیستم های هورمونی، سل کانتر، سیستم آنالیز گازهای خونی، آنتی بیوگراف، الکترولیت آنالایزرهای پیشرفته است و تمام خدمات آزمایشگاهی شامل بانک خون، هماتولوژی، سرولوژی، میکروب شناسی، بیوشیمی خون و بیوشیمی ادرار، هورمون شناسی در این مرکز انجام می گیرد.
فرهادی همچنین در تشریح وضعیت کلینیک دیابت این مرکز گفت: ویزیت فوق تخصصی غدد، تخصصی داخلی ، چشم ، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در این کلینیک انجام می شود.
وی به حضور فوق تخصص غدد درون ریز ومتابولیسم در این کلینیک اشاره کرد و گفت: مشاوره های رژیم درمانی توسط کارشناسان تغذیه در این کلینیک ارائه می شود و روزانه بیش از 80 بیمار از خدمات آزمایشگاه مجزای تخصصی که ویژه بیماران دیابتی است بهره مند می شوند.
وی از فعالیت مرکز توسعه آموزش و تحقیقات بالینی در این مرکز نیز خبر داد و گفت: برنامه ریزی آموزشی با همکاری گروه های آموزشی، تدوین طرح درس، طرح دوره، همکاری در ارتقاء علمی اعضاء هیات علمی، ارائه مشاوره و مشارکت در طرح های تحقیقات آموزشی و مشارکت در انجام نیاز سنجی پژوهشی با مشارکت اعضاء هیات علمی از جمله وظایف این مرکز است.
وی در ادامه به برخی فعالیت های آموزشی و پژوهشی این مرکز اشاره کرد و گفت: بیمارستان طالقانی یک مرکز آموزشی درمانی پژوهشی است و اکثریت پزشکان متخصص و فوق تخصص آن را اعضاء هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تشکیل می دهند و سالانه تا 38 دستیار تخصصی پزشکی در این مرکز آموزش می بینند.
فرهادی با بیان اینکه دفاتر گروه های آموزشی مستقر در مرکز شامل دفتر مدیر گروه ارتوپدی و طب اورژانس بوده و بخش های نروسرجری، جراحی، هماتولوژی و بیهوشی آموزشی است، گفت: میانگین تعداد کارورز و کارآموز پزشکی هر ترم 90 نفر و میانگین تعداد دانشجویان گروه پرستاری هر ترم 40 نفر در این مرکز آموزش عملی می بینند.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 17 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه و مابقی در شهرستان ها واقع شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.