به گزارش ایرنا، حجت الاسلام افشین کلات پور روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس کانون های مساجد برگزار شد، اظهار داشت: جزء استان های برتر کشور از نظر تعداد عضویت در کانون ها هستیم.
وی از وجود چهار کانون در زندان و 12 کانون در پادگان ها خبر داد و افزود: نزدیک به 600 نفر در زندان ها عضو این کانون ها هستند.

**بیش از 400 نفر در جشنواره مدهامتان ثبت نام کرده اند
وی در ادامه افزود: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان فردا (سه شنبه) با حضور نزدیک به 500 شرکت کننده در محل دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار می شود.
این مسوول اضافه کرد: از این میزان 408 نفر به صورت اینترنتی و 65 نفر دیگر به صورت دستی ثبت نام کرده اند که این جشنواره در رشته هایی همچون قرائت، قرائت تقلیدی، ترتیل، نماز، حفظ کل و حفظ جزء 30 قرآن و نقاشی برگزار می شود.
وی افزود: شهرستان سنقروکلیایی با ثبت نام 87 نفر در مقایسه با دیگر شهرهای استان، بالاترین آمار ثبت نام کننده در این جشنواره را داشته است.
وی با تاکید براینکه در اسلام مقوله ای به نام جدایی دین از سیاست وجود ندارد، گفت: پیوند خانواده با مساجد نباید گسسته شود و این مراکز به دستور پروردگار برای گردهمایی مردم بنا شده تا علاوه برعبادت بر دیگر امور نیز رسیدگی شود.
کلات پور ادامه داد: از همین رو کانون ها در کنار مساجد بنا شده اند تا این نکته را ثابت کنند که امور فرهنگی و سیاسی از امور دینی جدا نیست.
وی افزود: کانون مساجد با فرهنگ جامعه و پروراندن آن سروکار دارد و پایگاه مناسبی برای امور حکومتی و تبلیغاتی نیز به حساب می آید.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه از سخنرانی در پیش از خطبه های نماز جمعه کرمانشاه در 17 اسفند، حضور در مزار شهدا و دیدار با خانواده آنان و ایثارگران، تجلیل از برترین های کانون مساجد استان، حضور در مدارس به منظور پیوند مدارس با کانون ها به عنوان دیگر برنامه ها به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد یاد کرد.
کانون فرهنگی مساجد از سابقه ای 26 ساله برخوردار است و در 18 اسفند ماه تاسیس شده است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.