به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی با اشاره به اینکه جامعه متحد شده است تا در مقابل تحریم های ظالمانه مقاومت کند، اظهار داشت: گاهی خود ما هم مثل دشمن با همدیگر رفتار می کنیم، چرا قیمت اجناس را پایین نمی آوریم مگر خریداران، برادران، خواهران و فرزندان ما نیستند، چگونه به آزار آنان راضی می شویم؟.
وی از نهادهای نظارتی خواست انقلابی عمل کنند و نگذارند احتکار و گرامی مردم را در تنگنا قرار دهد و با گرانفروشان و محتکران با جدیت و قاطعیت برخورد کنند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته یکی از مصادیق «خود را به مهلکه انداختن» را حوادث رانندگی دانست و گفت: فقط در یک عصر در هفته گذشته جان باختن هشت نفر از هم استانی هایمان را شاهد بودیم که معضل بزرگی است و جان جوانان را در معرض خطر جدی قرار داده است و باید چاره جدی اندیشیده شود.
ماموستا محمدی همچنین به صراحت اعلام کرد اسلام با شادی مردم مخالف نیست و گفت: آئین هایی که خانواده ها را دور هم جمع می کند و صله رحم را تقویت می نماید به شرط آنکه به مجالس خارج از عرف و دین تبدیل نشود ، پسندیده است.
خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش پایانی خطبه های نماز به موضوع تعلیم قرآن پرداخت و گفت: ممکن است زمانه دستخوش تحولاتی شده باشد اما آنچه در جوامع اسلامی نباید فراموش شود این کتاب الهی است و بر هر مسلمان لازم است آن را بیاموزند و به دیگران بیاموزانند.
وی تاکید کرد باید فرزندانمان را با مفاهیم و دستورات این کتاب سعادت آفرین آشنا کنیم.
وی تصریح کرد: نمی شود خود را مسلمان بدانیم اما نسبت به دین و آئین مان حساسیت و علاقه نداشته باشیم.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.