به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عزیزی عصر روز یکشنبه در چهل و دومین نشست کارگروه اشتغال استان به ریاست استاندار در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه افزود: شهرستان کنگاور با ثبت یک هزار و 109 نفر اشتغال در سامانه رصد امسال جایگاه نخست اشتغال زایی را کسب کرده است.
او با اشاره به اینکه اشتغال پیش بینی شده این شهرستان یک هزار و 161 نفر است، اظهار داشت: شهرستان های دیگر استان نیز در اسرع وقت باید نسبت به ثبت آمار اشتغال خود در سامانه رصد اقدام کنند.
وی افزود: شهرستانی همچون سرپل ذهاب در رتبه آخر این لیست قرار دارد این در حالیست که اگر تعداد اشتغال های خود را در سامانه رصد ثبت کند، 100 درصد سهمیه خود را محقق کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه در خصوص جذب تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و آیین نامه زلزله زده استان، گفت: تاکنون 553 میلیارد تومان از محل روستایی و 600 میلیارد تومان از محل آیین نامه زلزله با مجموع یک هزار و 154 میلیارد تومان به بانک های عامل استان ابلاغ شده است.
وی افزود: از این مبلغ تاکنون 440 میلیارد تومان در قالب طرح های مختلف سرمایه گذاری به متقاضیان پرداخت شده است.
عزیزی با اشاره به تعداد 16 هزار طرح اقتصادی معادل 475 میلیارد تومان طرح مصوب در بانک ها اشاره کرد و افزود: در صورت پرداخت این طرح ها بیش از 20 هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی از بانک ها نیز درخواست کرد طرح ها را با سرعت مورد ارزیابی قرار دهند و تسهیلات طرح ها را در کمترین زمان ممکن پرداخت نمایند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 622 روستا و 34 شهر، رتبه اول بیکاری کشور را دارد.
مرکز آمار نرخ بیکاری کرمانشاه در پاییز امسال را 18/2 درصد اعلام کرد که با 6.9 درصد کاهش نسبت به پاییز سال قبل، رتبه نخست بیشترین کاهش نرخ بیکاری بین استان های کشور را به خود اختصاص داد.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.