به گزارش ایرنا؛ دکتر بهمن روشنی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از سال 94 دستورالعمل پذیرش بیماران خارجی به بیمارستان‌های تابعه ابلاغ شده و اکنون 10 بیمارستان دارای بخش‌های ipd (واحد پذیرش بیماران بین الملل) بوده و کارشناسان گردشگری سلامت در آنها در حال فعالیت هستند.
او گفت: وجود پزشکان متخصص و مجرب در دانشگاه باعث افزایش 2/5 برابری میزان مراجعه بیماران خارجی به بیمارستان های تابعه شده است.
وی اظهار داشت: داشتن مرزهای مشترک با کشور عراق فرصت مناسبی برای جذب بیماران در این حوزه است و برنامه ما برای سال آینده توسعه بخش‌های توریسم درمانی در مراکز درمانی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در راستای توسعه توریسم درمانی در استان کرمانشاه با سرکنسول عراق در کرمانشاه در ماه اخیر رایزنی هایی صورت گرفته و مذاکره و اقدام در جهت وارد شدن شرکت های گردشگری سلامت برای معرفی خدمات درمانی در استان به بیماران خارجی، تحویل بیماران به مراکز درمانی و عودت آنان به کشورهای مبدا از دیگر فعالیت های انجام شده در این خصوص بوده است.
اکنون 2 هزار و 680 تخت بیمارستانی در قالب 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی در شهرستان قصرشیرین واقع شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.