محمد صادق بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در مراکز ملکی تامین اجتماعی برای چهار گروه از بیماران دیابتی، فشار خون، بیماریهای قلبی عروقی و اعصاب و روان در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: در راستای طرح تشکیل پرونده الکترونیکی بیماری های مزمن، نظام ارجاع نیز در سطح یک و 2 استقرار یافته و بر اساس آن بیماران تحت نظر پزشک عمومی قرار می گیرند و طی معاینات دوره ای در صورت نیاز از طریق همین پزشک عمومی به پزشک متخصص ارجاع می شوند.
بابایی ادامه داد: همچنین در راستای نظام ارجاع داخلی، طرح 'خانه برای ریشه' در بیمارستان تاکستان و طرح 'منزلت در بیمارستان رازی' با هدف ارتقای سلامت جسمی، روحی و روانی سالمندان بازنشسته و پیگیری و پیشگیری از بیماری های مزمن در حال اجرا است.
وی گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی قزوین در حال حاضر دارای 2 بیمارستان در قزوین و تاکستان، هشت درمانگاه نیمه وقت و چهار درمانگاه شبانه روزی است و با 778 مرکز و داروخانه و بیمارستان دیگر قرارداد دارد.
بابایی اظهار داشت: در سال جاری 25 هزار بیمار در بیمارستان های تامین اجتماعی قزوین بستری و 12 هزار عمل جراحی و همچنین یک میلیون و 200 هزار ویزیت سرپایی در درمانگاه ها انجام شد.
وی افزود: در پنج سال اخیر در راستای ارتقا و بهسازی مراکز درمانی اقدامات زیادی شد که ارتقای هتلینگ بیمارستان های رازی و تاکستان، نوسازی تجهیزات دندانپزشکی و آندوسکوپی، اضافه شدن 6 تخت ICU و 6 تخت CCU به تخت های قبلی بیمارستان رازی، نوسازی و افزایش فضای اورژانس بیمارستان رازی در هزار و 800 متر مربع و خرید دستگاه ام آر آی پیشرفته بیمارستان رازی بخشی از آن است.
7388*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.