به گزارش خبرنگار ایرنا، میثم حجتی پور روز پنجشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: این تعداد مراجعه در حالی طی 9 ماه گذشته صورت گرفته که میزان بیمه شدگان کل تامین اجتماعی استان حدود 800 هزار نفر است و این نشان می دهد برخی از مراجعات به مراکز درمانی تامین اجتماعی غیرضروری است.
وی افزود: همچنین تا پایان آذر ماه امسال، سه هزار و 803 مورد زایمان در بیمارستان حضرت معصومه (س) که یکی از 2 بیمارستان تخصصی تامین اجتماعی است صورت گرفته که حدود یک سوم کل زایمان های صورت گرفته در سطح استان را شامل می شود.
حجتی پور با بیان اینکه در 9 ماهه امسال حدود 2 هزار و 400 میلیارد ریال برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در حوزه درمان هزینه شده است، افزود: یک هزار و 410 میلیارد ریال آن مربوط به پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد و حدود 980 میلیارد ریال نیز در بخش درمان این اداره کل بوده است.

** نگاهی به مراکز درمانی تامین اجتماعی
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه به مراکز درمانی این اداره کل نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون در بخش مراکز ملکی بیمارستان های شهدا و حضرت معصومه (س)، 2 پلی کلینیک تخصصی شبانه روزی و سه درمانگاه در اسلام آبادغرب، سنقروکلیایی و بیستون فعال هستند.
وی تصریح کرد: در بخش مراکز درمانی غیرملکی نیز 93 مرکز شامل 19 بیمارستان، 60 درمانگاه و 14 مرکز بهداشتی با تامین اجتماعی قرارداد دارند.
حجتی پور خاطرنشان کرد: همچنین در بخش درمان غیرمستقیم نیز 538 پزشک و دندانپزشک و 412 مرکز پاراکلینیکی نظیر داروخانه، آزمایشگاه و ... با تامین اجتماعی قرارداد داشته و به بیمه شدگان آن ها ارائه خدمت می کنند.

** افتتاح مراکز درمانی پاوه و جوانرود تا پایان سال
مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به به اینکه مراکز درمانی زیرپوشش این اداره کل در شهرهای پاوه و جوانرود مراحل پایانی خود را طی می کنند، افزود: تا پایان امسال شاهد بهره برداری از آن ها خواهیم بود.
وی همچنین با اشاره به مرکز درمانی شهر سرپل ذهاب، افزود: با نهایی شدن کار تامین زمین مورد نیاز، عملیات احداث آن به زودی آغاز و تلاش می کنیم تا ظرف مدت کمتر از 2 سال آن را به بهره برداری برسانیم.
حجتی پور دیگر پروژه عمرانی در دست اقدام را مربوط به اورژانس بیمارستان شهدا عنوان کرد و گفت: حدود 20 هزار مراجعه در ماه به اورژانس این بیمارستان صورت می گیرد تا جزو پرازدحام ترین مراکز اورژانس کشور باشد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: زمینی به مساحت یک هزار و 600 متر مربع برای افزایش ظرفیت اورژانس بیمارستان شهدا درنظر گرفته شده و در صورت تامین اعتبار حدود 100 میلیارد ریالی آن ظرف مدت یکسال و نیم تا 2 سال به بهره برداری خواهد رسید.

** پرداخت بدهی داروخانه ها و معظلی به نام نوبت گیری
وی در ادامه به موضوع بدهی تامین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد نیز اشاره کرد و گفت: با تلاش های انجام شده بدهی داروخانه ها تا مرداد ماه امسال پرداخت شده و تلاش می کنیم تا بدهی سایر مراکز مانند بیمارستان های خصوصی، مراکز رادیولوژی، آزمایشگاه ها و ... را نیز در کوتاهترین زمان پرداخت کنیم.
حجتی پور همچنین بزرگترین چالش حوزه درمان را موضوع نوبت گیری عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم با توسعه مراکز درمانی بخشی از این مشکل را حل کنیم تا مراجعه مردم به صورت منطقی بین مراکز توزیع شود و دیگر شلوغی و ازدحام نوبت گیری را نداشته باشیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان خاطرنشان کرد:علاوه بر آن به زودی سامانه نوبت گیری یکپارچه که شماره چهار رقمی است راه‌اندازی می شود.
وی همچنین با اشاره به وضعیت تخت های بیمارستانی حوزه درمانی تامین اجتماعی، گفت: هم اکنون 212 تخت فعال داریم که امسال 10 درصد به آن ها اضافه شد.
حجتی پور در پایان از ایجاد 128 فرصت شغلی در حوزه درمان استان خبر داد و گفت: این فرصت های شغلی با توجه به راه اندازی مراکز درمانی جدید اتفاق افتاده است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.