به گزارش ایرنا ، دکتر علی اکبر شکارچی روز یکشنبه در آیین تجلیل از پرستاران بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال افزود: مجموع تخت های این مرکز آموزشی به 131 تخت افزایش یافته و سطح خدمات ارائه شده بهداشتی و درمانی به بیماران این بیمارستان نیز بمراتب افزایش یافته است.
وی از راه اندازی پانسیون مادران باردار در این بیمارستان خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده ناشی از بارش های سنگین برف در منطقه و مسدود شدن راه های ارتباطی روستایی در فصول سرد سال و مشکل مراجعه مادران باردار روستایی برای زایمان به این محل ، راه اندازی این پانسیون امکان زمینه اسکان مادران باردار روستایی را چند روز قبل از زمان موعد زایمان فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: طرح هتلینگ بیمارستان نیز با هدف ایجاد امکانات رفاهی برای همراهان بیمار و استراحت شبانه آنها در این مر کز درمانی اجرا شده و همراهان بیماران بستری می توانند شب را در این محل اسکان کنند.
او همچنین به افزایش گرایش مادران به زایمان طبیعی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در حالی که تعداد زایمان طبیعی در نیمه اول سال قبل 408 و تعداد اعمال جراحی سزارین 274 مورد بود، این میزان در نیمه نخست امسال به 416 مورد زایمان طبیعی افزایش و به 259 مورد سزارین کاهش یافته است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 میلومتری جنوب اردبیل قرار دارد ، 190 پرستار و پیراپزشک در کنار 50 پزشک عمومی و متخصص در تخصص های پزشکی مختلف به بیماران در بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان خدمات بهداشتی و درمانی می دهند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.