حسن عزیری روز شنبه در بازدید از غرفه ایرنا در محل نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در نمایشگاه بین المللی کرمانشاه در بوستان شاهد افزود: طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران ، نرخ بیکاری 21/4 درصد در زمستان 96 استان به 18/2 درصد در انتهای پاییز سال جاری رسیده است که نه تنها غول بیکاری استان مهار شده بلکه بیشترین روند کاهش در کشور را داشته ایم.
وی در ادامه یکی از مهم ترین مزیت های استان کرمانشاه در کاهش نرخ بیکاری را وجود نیروی کار ماهر دانست و گفت: در استان کرمانشاه به اندازه کافی نیروی کار ماهر و تحصیل کرده وجود دارد که می توانند هر سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری در استان را جذب کنند.

** 46 هزار نفر در تعاونی های کرمانشاه مشغول به کار هستند
او در ادامه به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اشاره کرد و اعلام کرد: تا قبل از انقلاب41 تعاونی در سطح استان فعال بود که این تعداد در سال 97 به 2 هزار و 956 تعاونی با اشتغال زایی مشتقیم 46 هزار نفر افزایش یافته است.
عزیزی اضافه کرد: تا قبل از انقلاب هیچ جایگاه حل اختلاف کارگری و کارفرمایی شهرستانی وجود نداشت اما بعد از انقلاب به موجب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، همه شهرستان ها از نهاد حل و فصل اختلافات بین روابط کار برخوردار شده اند و این یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب درحوزه کار است.
عزیزی سطح فضای ورزشی استان را تا قبل از انقلاب پنج هزار متر مربع عنوان کرد که اکنون به 58 هزار متر مربع رسیده است هرچند از این نظر هنوز استان برخورداری نیستیم.
وی در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی داشته است از همه دستگاه های اجرایی، ارگان ها و بخش خصوصی تقاضا کرد با همبستگی و ایثار بیشتر در راستای کاهش بیکاری در استان و برآوردن آرمان های انقلاب تلاش مضاعفی انجام دهند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز کرمانشاه در این نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی، فرآورده های خبری خود در قبل و بعد از انقلاب اسلامی بخصوص دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و گزارش ها ، تصاویر ، فیلم ها و بولتن های خبری مربوط به زلزله 7.3 ریشتری سال 96 را به نمایش گذاشته است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.