کوروش محمودیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متوفی که مردی 60 ساله و ساکن روستای «قیطول مرجان» از توابع بخش مرکزی گیلانغرب است، در جریان زلزله 5.9 ریشتری در شب حادثه به دلیل فرار از سکوی منزل پرت شده و دچار پارگی طحال می شود که به دلیل وخامت حال و برای مداوا به بیمارستان امام رضا (ع) مرکز استان کرمانشاه منتقل شد.
وی اظهار داشت: این مصدوم پس از چهار روز بستری بودن در بیمارستان امام رضا (ع) و با وجود تلاش کادر درمانی صبح امروز به دلیل وخامت حال فوت کرد.
نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: یکی دیگر از مصدومان حادثه زلزله یکشنبه شب گیلانغرب ، نیز همچنان در بیمارستان بستری است.
محمودیان گفت: در پی وقوع زلزله 5.9 روز یکشنبه هفته جاری گیلانغرب ، 27 تن به بیمارستان الزهرا (س) این شهرستان مراجعه کردند که به جز 2 تن از مصدومان که برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی استان منتقل شدند، همگی آن ها مداوا و بیشترین دلیل مراجعه نیز ترس و وحشت ناشی از زلزله بوده است.
محمودیان افزود: کدورت آب شرب شهر گیلانغرب نیزبرطرف شده و هم اکنون مشکلی به لحاظ آب شرب در شهر و روستا وجود ندارد.
کانون اصلی زلزله در 23 کیلومتری شهر گیلانغرب و ارتفاعات شیاکوه گزارش شده است.
زلزله ای به بزرگی 5.9 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) عصر روز یکشنبه حوالی شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه را لرزاند که تاکنون چندین پس لرزه گزارش شده که بزرگترین آن 4.8 ریشتر بوده است.
این زمین لرزه در شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب و دیگر مناطق استان کرمانشاه احساس شد به طوری که مردم از شدت آن به خیابان ها آمدند.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
از زمان وقوع زلزله 7.3 ریشتری در 21 آبان سال 96 تاکنون بیش از 6 هزار زمین لرزه در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.