به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا محمودیان روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل که در استانداری برگزار شد، افزود: در زلزله 137 مدرسه، 239 خانه بهداشت و 2 بیمارستان سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب و ساختمان فرمانداری ها که باید به زلزله زدگان خدمات می دادند به دلیل رعایت نکردن الزامات پدافند غیرعامل تخریب شدند.
وی اضافه کرد: روز بعد از زلزله که به منطقه رسیدیم اولین چیزی که مردم از ما می خواستند آب بود چرا که کل آب منطقه قطع شده بود و مردم بشدت تشنه بودند.
به گفته او، رعایت نکردن ملزومات پدافند غیرعامل بخصوص در بحث مقررات ملی ساختمان عامل اصلی شد تا 30 ثانیه زلزله کرمانشاه پنج هزار میلیارد ریال خسارت به استان وارد کند و منجر به تلفات انسانی با 620 نفر فوتی و نزدیک هشت هزار مصدوم شود.
محمودیان در پایان سرکشی از هزار و 930 روستا با درجه تخریب 20 تا صد درصد را کاری زمان بر عنوان کرد و گفت: مجموعه مدیریت استان بیش از 80 روز کار شبانه روزی مشغول رسیدگی به امور زلزله زدگان بوده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.