به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله مصطفی علما روز پنجشنبه در همایش سراسری علمی و پژوهشی سیمای امام رضا (ع) در آینه ادبیات تعلیمی در تالار وحدت دانشگاه فرهنگ و هنر کرمانشاه با اشاره به برخی از شاعران نامدار ایران مانند فردوسی، مولانا و پروین اعتصامی، افزود: اگر به تاریخ ادبیات کشور نگاه کنیم، ادبیاتی ماندگار شده که بیشتر حاوی ارزش ها و تعلیمات دینی و اجتماعی بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه ادبیات اگر به ارزش های اسلامی متصل شود ماندگار خواهد بود، گفت: ارزش ها و تعالیم اسلامی از فطرت انسان برآمده و تا زمانی انسان روی زمین باشد این تعالیم و ارزش ها نیز خواهد بود.
آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع امامت و ولایت از منظر امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: اساس و ریشه اسلام در امامت است زیرا به عنوان هادیان جامعه مسلمانان را به سمت عزت مندی و تکامل هدایت می کنند.
وی با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی و خاضع بودن کارتر در مقابل امام خمینی (ره) اظهار داشت: این بن مایه اسلام در وجود امام راحل (ره) بود که ابرقدرت های جهان را در مقابل ملت ایران خاضع کرد بنابراین توسل به تعالیم و ارزش های اسلام باعث عزت و سرآفرازی می شود.
همایش سراسری علمی و پژوهشی سیمای امام رضا (ع) در آینه ادبیات تعلیمی روز پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در تالار وحدت دانشگاه فرهنگ و هنر برگزار شد.
80 مقاله علمی و پژوهشی از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش رسیده که از این تعداد هشت مقاله به نیت امام هشتم برگزیده می شود.
در این همایش همچنین چند مقاله علمی در باب ادبیات تعلمی در تاریخ ادبیات ارائه شد و پرفسور میر جلالدین کزازی نیز به ارائه مقاله پرداخت.
3209/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.