به گزارش ایرنا، ماموستا مُلا قادر قادری روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت ماه ربیع الاول و میلاد پیامبر (ص) که در مسجد روستای قوری قلعه شهرستان روانسر برگزار شد، افزود: بزرگترین مصیبت این است که مسلمان به دست مسلمان کشته می‌شود و این همه کشتار نتیجه فتوای رهبران دینی گروه های تکفیری است که همه یکدیگر را کافر و مشرک می دانند.
وی ادامه داد: ایران اسلامی نیز در حال حاضر با دو جنگ اقتصادی و فرهنگی مواجه است.
امام جمعه پاوه در ادامه اظهار داشت: امروزه تلفن همراه بزرگترین اسلحه است که به خانواده ها لطمه زده، فرزندان ما را هدف قرار داده و به حریم خانواده‌ها نیز تجاوز کرده است.
ماموستا قادری با بیان اینکه همه روزهای حیات پیامبر گرامی اسلام و به ویژه ولادت، بعثت و هجرت آن بزرگوار را مبارک می دانیم، اضافه کرد: همه مکلف هستیم از سیرت پیامبر(ص) بهره بگیریم و هرکس به عشق پیامبر زندگی کند در دنیا و آخرت دچار مشکل نخواهد شد.
وی گفت: پیامبر (ص) الگو و اسوه حسنه برای مسلمانان است و باید در مدرسه پیامبر درس بخوانیم تا هرچه بیشتر با سیرت آن بزرگوار آشنا شویم.
امام جمعه پاوه بیان داشت: اگر می‌خواهیم از اختلافات در امان بمانیم باید دنبال رو سنت پیامبر (ص) و خلفای راشدین و اصحاب آن حضرت باشیم چرا که در هر جامعه ای که سنت رسول الله (ص) حاکم باشد امنیت، آرامش، سلامتی و اخلاق اسلامی در آن جامعه حاکم است.
وی با تاکید بر اینکه به لحاظ گردشگر پذیر بودن روستای قوری قلعه باید کارهای فرهنگی بیشتری صورت بگیرد یادآور شد: در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و زمانی که اورامانات نیز به امنیت نیاز داشت مردم روستای قوری قلعه ایثارگرانه به میدان آمدند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
این مراسم با همت و همدلی مردم متدین و خیر روستای قوری قلعه برگزار شد.
روستای قوری با بیش از یک هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان روانسر است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.
7455/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.