به گزارش ایرنا، این بخشی از وصیت نامه سردار شهید حسین غنیمت پور است. وی از ورزشکاران نامی شهرستان شاهرود و فرمانده گردان کربلا بود که در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

*** از مبارزه سیاسی تا نبرد در خط مقدم جبهه
شهید غنمیت پور آبان ماه 41 در تهران دیده به جهان گشود. پدرش 'اوستا محمد' از بناهای خوش نام آن زمان تهران بود که پس از آشنایی با شهید نواب صفوی به مبارزه با حکومت پهلوی پرداخت.
از 6 سالگی به همراه خانواده در شاهرود ساکن شدند. حسین از زمان تحصیل در مدرسه ی راهنمایی مخفیانه اعلامیه های امام را به خانه آورده و مطالعه می کرد و پس از آن در دوران دبیرستان نیز در تظاهرات شرکت می کرد.
پس از انقلاب هم به سپاه ملحق شده و با شروع جنگ تحمیلی به عنوان یک بسیجی وارد جبهه شد و از فرماندهی دسته تا فرماندهی گردان پیش رفت. سردار شهید حسین غنیمت پور در عملیات های والفجر یک، سه، چهار و هشت، عملیات خیبر و عملیات های کربلای یک، چهار و پنج حضور داشت.
*** رزم در عرصه ورزش
شهید غنیمت پور از ابتدای انقلاب با نام نویسی در باشگاه رزمی، هم زمان با درس خواندن به تمرین تکواندو پرداخت. کمربند آبی دان چهار را در سال 60 به دست آورد. پس از آن هم در جبهه های نبرد حق علیه باطل و هم در ورزش تکواندو به مبارزه پرداخت تا آن که به دلیل توانمندی هایش به عنوان رئیس هیات تکواندوی شهرستان شاهرود انتخاب شد.
حسین در سال 64 برای شرکت در آزمون فدراسیون تکواندو به تهران رفته و کمربند قرمز این رشته را دریافت کرد. همان زمان ریاست وقت فدراسیون به تعریف و تحسین وی پرداخت.
وی با برنامه ریزی، برای پیشرفت این رشته ورزشی در شاهرود تلاش بسیاری کرد. برگزاری مسابقات باشگاهی تکواندو برای نخستین بار در شهرستان، فرستادن مربی های شاهرودی برای شرکت در کلاس های داوری و مربی گری فدراسیون و فرستادن تیم های جوانان و نوجوانان شاهرود به رقابت های کشوری از جمله این اقدامات بود.
شهید غنیمت پور در نهایت در سال 65 مدتی پیش از شهادت موفق به گذراندن دان یک تکواندو شده و کمربند مشکی را بر کمر بست.
***نشستن نشان قهرمانی بر سینه حسین و طواف پیکر مطهرش زیر گنبد طلای امام رضا (ع) از ویژگی هایی است که اطرافیان و هم رزمان شهید غنیمت پور از عشق و دلدادگی این قهرمان ملی به ائمه اطهار (ع) بسیار یاد می کنند. به گفته آنان ارادت قلبی حسین به امام غریبان بارها او را از جبهه به مشهد می کشانده تا برای ساعاتی در حرم مطهر به زیارت پرداخته و بلافاصله باز گردد.
پس از شهادت نیز آنگاه که همه به دنبال یافتن پیکرش بودند، از مشهد خبر می رسد حسین به اشتباه با شهدای این شهر همراه شده و زیرگنبد طلای امام هشتم (ع) طواف داده شده است.
شهید غنیمت پور 24 دی ماه 65 در عملیات کربلای پنج، به وسیله ترکش خمپاره در منطقه ی شلمچه آسمانی شد. این ترکش در زمانی که سوار بر موتور پشت دیگر هم رزمش نشسته بود، ابتدا سینه ی حاج حسین رضوانی را شکافت تا بر قلب حسین غنیمت پور بنشیند. این حسین شهید شد و آن حسین به مقام جانبازی دست یافت.
هفته گذشته محمد علی خسروی، قهرمان 17 ساله المپیک جوانان جهان در رشته تکواندو، با حضور در خانه پدر شهید غنیمت پور نشان طلای خود را به خانواده این شهید دفاع مقدس تقدیم کرد. پس از اصابت ترکش، این دومین نشان قهرمانی است که بر سینه حسین می درخشد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.