به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ساعت 20 و هفت دقیقه یکشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.
این زلزله منجر به مصدوم شدن نزدیک به 800 نفر شد که بیش از 95 درصد این افراد به صورت سرپایی معالجه شدند و خوشبختانه مورد فوتی نداشت.

** تلف شدن 35 راس دام
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون خسارت وارده به 314 واحد جایگاه نگهداری دام گزارش شده که در این بین 9 راس دام سنگین و 26 راس دام سبک در اثر تخریب اماکن دامی تلف شده اند که اقدام های لازم در خصوص دفن بهداشتی آنها صورت گرفته است.
خسرو شهبازی افزود: با پیگیری همکاران ما در اداره کل دامپزشکی استان و مدیریت های جهاد کشاورزی، عملیات دفن بهداشتی دام های تلف شده در جریان زلزله به خوبی انجام شد.
او گفت: براساس بررسی های اولیه میدانی، تعدادی از اماکن دامی در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب تخریب شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به آسیب دیدگی تعدادی از اماکن دامی روستایی و نیز شرایط جوی منطقه، به دلیل بارش های سیل آسای صورت گرفته و در پیش رو، اقدام های لازم برای تامین نایلون مورد نیاز برای پوشش موقت اماکن دامی مذکور نیز به عمل آمده است.

** خدمت رسانی 20 اکیپ دامپزشکی در مناطق زلزله زده
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: 20 اکیپ خدمت رسان این اداره کل شامل چهار اکیپ ستادی و 16 اکیپ دفن بهداشتی و ضدعفونی اماکن دامی روز دوشنبه در شهرستان های زلزله زده حضور پیدا کردند.
امید حاج محمدی افزود: این اکیپ ها در شهرستان های قصرشیرین، جوانرود، سرپل ذهاب، دالاهو، گیلانغرب، اسلام آباد غرب، روانسر و پاوه حضور دارند.
او گفت: مسئولان ستادی اداره کل دامپزشکی نیز از ساعات اولیه دیروز با حضور در مناطق زلزله زده بر دفن بهداشتی دام های تلف شده و ضدعفونی رایگان اماکن دامی تخریب شده نظارت داشتند.
وی اظهار داشت: به علت گستردگی مناطق زلزله زده آمار کامل و نهایی تعداد دام های تلف شده و یا خسارات وارده به جایگاه های دام بر اثر زلزله متعاقبا اعلام خواهد شد.
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه همچنین گفت: به دلیل سرمای هوا و احتمال تخریب جایگاه های نگهداری دام ها، سطح ایمنی بدن دام ها کاهش می یابد به منظور ارتقاء سطح ایمنی بدن دام، دامپروران نسبت به دادن علوفه دستی به دام ها اقدام کنند تا از بروز بیماری در گله پیشگیری شود.
او افزود: در هوای سرد سطح ایمنی بدن دام ها کاهش می یابد که با تغذیه به موقع و پرکالری می توان نسبت به ارتقای ایمنی در آنها اقدام نمود.
حاج محمدی از دامپروران، مرغداران و آبزی پروران در مناطق زلزله زده خواست اگر دام و طیور یا استخر آبزی پروری آنها آسیب دیده و یا دام مصدوم دارند با تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 به اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند.
ساعت 20 و هفت دقیقه یکشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.
به گزارش ایرنا، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب و 127 کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.
این زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم را به معابر عمومی و بوستانها کشاند.
مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: پس از وقوع زمین لرزه 6.4 ریشتری یکشنبه شب سرپل ذهاب، تاکنون 161 پس لرزه در استان به وقوع پیوسته است.
این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.