محبت جمالی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد مدیریت بحران در شهرستان به طور جدی پای کار است و دستگاه های امدادی هم در حال آماده باش هستند تا در صورت نیاز با توجه به تداوم بارش ها نسبت به خدمت رسانی به زلزله زدگان اقدام کنند.
وی اظهار داشت: با اقدام های صورت گرفته از سوی شهرداری و اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه ها و عوامل امدادی ، لایروبی کانال ها و دفع آب های سطحی در سطح شهر انجام شده است.
فرماندار سرپل ذهاب گفت: از روز گذشته و با شروع بارندگی نیز عوامل و اعضای ستاد مدیریت بحران به همراه شهرداری و فرمانداری در سطح شهر بازدید می کنند تا در صورت نیاز نسبت به خدمات رسانی اقدام کنند.
جمالی نیا افزود: هم اکنون تعداد 55 خانوار در حاشیه رودخانه الوند در مرکز شهر مستقر هستند که با وجود بارها هشدار و اطلاع رسانی که به آن ها صورت گرفته و جانمایی که برای جابجایی کانکس های این خانوارها به دلیل خطرساز بودن رودخانه در صورت بارش سیل آسای باران شده ، اما همچنان در این محل استقرار دارند.
وی اضافه کرد: شهرداری نسبت به حفر کانال در حاشیه رودخانه و همچنین خاکریزی این مکان اقدام کرده اما با وجود اقدام های صورت گرفته ، این مکان در صورت بارش باران سیل آسا مشکل ساز خواهد بود.
فرماندار سرپل ذهاب در ادامه از اتمام بازسازی 6 هزار و 550 واحد مسکونی این شهرستان که در جریان زلزله پارسال تخریب شده بود، خبر داد.
جمالی نیا گفت: هم اکنون 34 هزار و 654 واحد تخریبی و تعمیری آسیب دیده در سطح شهر و روستاهای این شهرستان در حال بازسازی است.
وی اظهار داشت: از مجموع 16 هزار و 193 واحد تخریبی شهری و روستایی ، کار سقف گذاری 9 هزار و 353 واحد مسکونی انجام شد و بازسازی 6 هزار و 550 واحد مسکونی نیز به اتمام رسیده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه حدود 90 هزار تن جمعیت دارد.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.