روابط عمومی این اداره کل، شنبه به نقل ازعلی جواهری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی فارس افزود: پروژه کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی تل میشی برای مقابله با سیل ، فرسایش خاک ،حفظ پوشش گیاهی منطقه و کمک به تامین آب سفره های زیرزمینی با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و 915 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرایی شده است.
وی گفت:جلوگیری از هدر رفت رواناب های سطحی و ذخیره سازی این آب ها برای استفاده در ماه های خشک سال ، جلوگیری از وقوع سیلاب و خسارت به مناطق شهری و روستایی، تغذیه آب های زیر زمینی مناطق اطراف بخش رونیز و احیا و افزایش پوشش گیاهی از جمله اهداف اجرای این پروژه آبخیزداری است.
در مطلب ارسالی به ایرنا آمده است: مساحت تحت پوشش این حوزه به میزان 4700 هکتار و شهرستان استهبان از جمله مناطق اولویت دار اجرای طرح های آبخیزداری است چراکه اجرای این طرح ها علاوه بر تغذیه چاه های کشاورزی روستاهای اطراف موجب رونق اقتصاد باغی و کشاورزی این شهرستان نیز خواهد شد.
حجم عملیات اجرایی به کار رفته در حوزه تل(تنگ) میشی استهبان شامل چهار هزار و 500 مترمکعب عملیات سنگی-ملاتی، 14 هزارو 952 متر مکعب حجم عملیات خاکی است و با بهره برداری از این پروژه سالانه 50 هزار متر مکعب روان آب قابل استحصال است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی فارس ضمن تاکید بر نقش موثر مشارکت مردم در روند اجرای پروژه های منابع طبیعی در استان اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات بیشتر در حوزه های آبخیز شهرستان استهبان شاهد اجرای بیشتر پروژه های زیر بنایی و نیز کاهش اثرات تخریبی بلایای طبیعی در این زمینه باشیم.
شهرستان استهبان حدود 55 هزار هکتار جنگل و 100 هزار هکتار مرتع مشجردارد و دارای 3 حوزه آبخیز بزرگ است.
این شهرستان در 160 کیلومتری شرق شیراز است.
9873 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.