به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اسماعیل نجار روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه در فرمانداری قصرشیرین افزود: زلزله شب گذشته قدرت بسیار بالایی داشت و نگرانی های زیادی ایجاد شد که مبادا حادثه زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته تکرار شود اما گزارش های رسیده حاکی از ساماندهی وضعیت موجود است و دستگاه های خدمات رسان با تجربه خوبی که از زلزله سال قبل داشتند اقدام های خوبی انجام دادند.
او تاکید کرد که دستگاه های اجرایی در زمان بحران باید با اولویت رسیدگی به نیاز مردم منطقه عمل کنند و به ارائه خدمت بپردازند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه گفت: نکات مورد توجه در این زلزله آمار و ارقام بود که از این پس ستاد اطلاع رسانی تشکیل شده و تنها استاندار، رئیس مدیریت بحران کشور و مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه باید آمار را در اختیار مردم قرار دهند زیرا آمارهای ارائه شده در شبکه های مجازی نگرانی هایی را ایجاد می کنند.
نجار در ادامه شبکه های مجازی را یک ظرفیت بزرگی دانست و تاکید کرد که باید به شکل درست در حوادث از این شبکه استفاده شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید برآورد کاملی از خسارت موجود در مناطق زلزله زده صورت گیرد، گفت: این برآوردها باید واقع بینانه و دقیق باشد زیرا دولت با محدودیت های مالی مواجه می باشد.
او تامین نیازهای فوری مردم را در اولویت دانست و افزود: جمعیت هلال احمر غفلت نکند و در بحث اسکان موقت هر جا که نیاز باشد وارد عمل شوند.
وی یادآوری کرد که دستگاه های اجرایی فقط منتظر ابلاغ اعتبار نباشند و از ظرفیت های موجود استفاده کنند.
وی همچنین گفت: کارگروه ها باید فعال باشند و موسسه ژئوفیزیک نیز باید با توجه به رفتار گسل های استان و شهرستان ها بررسی جامع تری داشته باشند.
او از صبر و شکیبایی مردم منطقه با توجه به حادثه زلزله قدردانی کرد و گفت: بنده حامل سلام وزیر کشور به مردم مناطق زلزله زده هستم.
او افزود: وزیر کشور از همان دقایق اول وقوع حادثه کار را پیگیری کردند و از تمام افرادی که پای کار بودند و همچنین استاندار، فرمانداران و دستگاه های امدادی خدماتی، اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی تقدیر کرد.
ساعت 20 و هفت دقیقه یکشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.
به گزارش ایرنا، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب و 127 کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.
این زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم را به معابر عمومی و بوستانها کشاند.
مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: پس از وقوع زمین لرزه 6.4 ریشتری یکشنبه شب سرپل ذهاب ، تاکنون 161 پس لرزه در استان به وقوع پیوسته است.
این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3033/8066/3012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.