حجت الاسلام «مهرداد علی بخشی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن گرامیداشت هفته وحدت، اظهار داشت: از همان صدر اسلام دشمنان این دین الهی به دنبال تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف میان مسلمانان بوده اند.
وی افزود: از زمانی که اسلام رسمیت یافت و رسول مکرم اسلام (ص) این دین سراسر رحمت را در همه دنیا انتشار داد خیلی ها که منافعشان در خطر بود دست به کارشکنی زده و به دنبال ایجاد تفرقه بودند.
حجت الاسلام علی بخشی با بیان اینکه این اختلاف افکنی تا عصر کنونی نیز ادامه داشته است، خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) با درایت و دوراندیشی کم نظیر خود برای خنثی کردن حربه دشمنان، از 12 تا 17 ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند.
رئیس عقدیتی ، سیاسی هواپیمایی نیروی انتظامی کشور گفت: شخصیتی مانند امام (ره) همواره به عاقبت کار و آینده می اندیشدند و هفته وحدت را ایجاد کردند تا جلوی بسیاری از تفرقه افکنی و اختلافاتی که در نتیجه اقدام های دشمن حاصل می شود، گرفته شود.
وی ادامه داد: خود ایشان نیز به عنوان رهبر انقلاب همواره برخورد یکسانی با برادران شیعه و سنی داشتند تا امروز شاهد باشیم برادران و خواهران اهل سنت ما ارادت خاصی نسبت به امام راحل (ره) داشته باشند.
حجت الاسلام علی بخشی در بخش دیگری از سخنان خود، وحدت را نیاز امروز کشور دانست و گفت: در روزگاری که دشمنان به سرکردگی آمریکای جنایتکار کمر به نابودی اسلام بسته است، مسلمانان در سایه وحدت می توانند توطئه دشمنان را خنثی کنند.
رئیس عقیدتی ، سیاسی هواناجای جمهوری اسلامی در ادامه با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص)، ایشان را رحمتی بی پایان برای عالمیان معرفی کرد و گفت: خلق و خوی بی نظیر و عطوفت و مهربانی ایشان برای همه انسان ها الگویی عالی به حساب می آید.
وی خاطرنشان کرد: در عطوفت و مهربانی ایشان همین بس که ایشان با وجود شرکت در جنگ های بسیار، حتی یکی از نیروهای دشمن را نیز نکشت تا ارحم الراحمین بودن ایشان برای جهانیان به اثبات برسد.
حجت الاسلام علیبخشی گفت: پیامبر مکرم اسلام(ص) در طول حیات پربرکت خویش افراد زیادی را از جهل و گمراهی نجات داده و دین سراسر خیر و رحمت اسلام را برای ما ایجاد کردند تا به واسطه آن عاقبت بخیر شویم.
این مقام مسئول همچنین با تبریک میلاد امام صادق (ع)، ایشان را مروج دین مبین اسلام معرفی و اظهار کرد: این امام همام توانست از خلاء ایجاد شده در حکومت بنی امیه نهایت استفاده را برده و احکام الهی را به خوبی تبیین و تفسیر کنند.
وی یادآور شد: در دوران امامت حضرت صادق (ع) بود که شاگردان زیادی تربیت شدند، شاگردانی که هر کدام آن ها شاگردان زیادی برای ترویج دین اسلام و بیان احکام الهی در نزد مردم تربیت کردند.
حجت الاسلام علی بخشی در پایان ابراز امیدواری کرد با الگو قرار دادن رفتار و گفتار ائمه اطهار و پیروی از سیره آن ها در دنیا و آخرت عاقبت بخیر شویم.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.