به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار حسین قبادی بصیر روز چهارشنبه در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی که در سرسرای شهید قهاری مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، از آموزش و توانمند سازی 6 هزار و 910 نفر در رشته های مختلف، کشاورزی، دامپروری، فنی و حرفه ای و صنایع تبدیلی خبر داد.
او در ادامه اشتغالزایی و آموزش افراد جویای کار را یکی از مهم ترین محورهای فعالیت بسیج سازندگی دانست و اظهار داشت: در دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان آموزش انواع رشته های شغلی فعال است که به افراد پس از آموزش از طرف دستگاه های ذیربط گواهی اشتغال داده می شود.
وی در ادامه به پروژه های عمرانی بسیج سازندگی اشاره کرد و اظهار داشت: در استان کرمانشاه 20 هزار و 800 نفر روز در 2 سال گذشته در قالب گروه های جهادی و 9 هزار نفر در قالب اردو دانش آموزی هجرت در راستای محروم زدایی مناطق محروم سطح استان فعالیت کردند.
قبادی بصیر افزود: گروه های بسیجی در سال گذشته در حوزه محرومیت زدایی تعمیر و احداث 15 مسجد، نصب، 50 چشمه سرویس بهداشتی در منازل روستایی زیرپوشش کمیته امداد، آبرسانی به هفت روستا ، بازسازی و تعمییر 78 واحد مسکونی ، احداث یک پل روستایی و 2 غسالخانه و چهار خانه عالم را با هفت و میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار انجام دادند.
او همچنین از احداث 450 واحد مسکونی افراد زیرپوشش کمیته امداد و پروژه های عمرانی دیگر با 26 میلیارد تومان اعتبار در دست اقدام بسیج سازندگی استان خبر داد.
وی با اشاره به اینکه 210 گروه جهادی شناسنامه دار و سازماندهی شده در استان فعالیت می کنند، گفت: اعتلا و ارتقا کیفی بخش های به فعالیت بسیج سازندگی در انجام پروژه های عمرانی را از اولویت های این نهاد دانست.

** اقدام های بسیج سازندگی سپاه در زلزله
فرمانده بسیج سازندگی سپاه استان کرمانشاه در ادامه اقدام های سپاه و گروه های بسیج سازندگی در کمک به زلزله زدگان را بدیع و غیرقابل قیاس با دیگر دستگاه ها دانست و گفت: فقط در2 ماه اول زلزله 14 هزار بسیجی به این مناطق اعزام شدند.
قبادی بصیر در ادامه گفت: سپاه 32 استان کشور به همراه 32 قرارگاه بسیجی سازندگی فرعی استان از روز اول در مناطق زلزله زده حضور داشتند و در توزیع اقلام کمکی مردم، نظم و امنیت مناطق زلزله استان نقش پر رنگی داشتند.
او در ادامه از حضور هزار و 500 بسیجی هر استان در زلزله خبر داد و گفت: سپاه بازسازی واحد های مسکونی 300 روستا با جمعیت 52 هزار نفر که بیشترین خسارت را دیده بودن انجام داده است.
وی عملکرد به موقع و مناسب بسیج سازندگی در بازسازی و کمک به زلزله زدگان را موجب خنثی شدن جنگ روانی دشمن دانست و افزود: سپاه با برقراری 11 موکب و توزیع 30 هزار پرس غذای گرم در هر وعده عملکرد بسیار خوبی در این زمینه از خود نشان داد.
فرمانده بسیج سازندگی استان کرمانشاه در ادامه راه اندازی 32 نانوایی سیار، 15 بیمارستان صحرایی، توزیع هشت هزار و 300 کانکس مردمی و توزیع یک میلیارد و 200 میلیون تومان دارو رایگان، ارائه خدمت درمانی به 80 هزار نفر، نصب 2 هزار و 877 چشمه سیرویس بهداشتی و حمام و راه اندازی هزار و 236 حمام و سیرویس بهداشتی سیار از جمله اقدام های بسیج سازندگی سپاه برشمرد.
قبادی بصیرهمچنین از احداث 320 واحد مسکونی تخریبی خانواده های زیرپوشش بهزیستی و 100 واحد زیرپوشش کمیته امداد خمینی (ره) در مناطق زلزله زده توسط بسیج سازندگی 12 استان خبر داد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 14 شهرستان و 2 هزارو 600 روستا دارد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.