به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم ستاد ' محسن آذرافروز ' روز سه شنبه در نشست خبری کمیته نیروهای مسلح ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: ارتش تنها سازمان نظامی بود که در دوران رژیم پهلوی فعالیت داشت و از همان سال 42 با آغاز نهضت امام خمینی (ره) همراهی خود را با نهضت امام خمینی (ره) نشان داد.
وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) طی پیامی به نیروهای ارتش تصریح کرده بودند که 'من از فشارهایی که با نیروهای ارتش وارد می شود آگاهم'.
ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان اظهار کرد: این پیوند تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت و حتی بعد از آن نیز با تشکیل سپاه، بسیج و کمیته های انقلاب اسلامی، ارتش نیز با این نیروها همراهی و همکاری ویژه داشت و این همکاری و همراهی در دفع غائله های ابتدای انقلاب، جنگ تحمیلی و بعد از آن مانع تحقق اهداف نظام استکبار شد.
وی با اشاره به حمایت 43 کشور جهان رژیم بعثی در دوران دفاع مقدس، افزود: نیروهای مسلح با تقدیم صدها هزار شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر اجازه نداند ذره ای از خاک کشور به دست دشمن افتد و بی شک امنیت امروز ایران اسلامی ثمره خون شهدا است.
وی بیان کرد: اقتدار دفاعی، عدم وابستگی، خود کفایی نیروهای مسلح، دستاوردهای علمی از جمله دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای، کسب آمادگی رزمی و دفاعی با استفاده از امکانات و تجهیزات بومی، توان سرکوب دشمن در خارج از مرزها، کمک به مسلمانان منطقه و جهان از جمله نقش های بی بدیل نیروهای مسلح است.
سرتیپ آذرافروز تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح بر اساس قانون، بخشی از تجهیزات خود را در راستای اهداف توسعه و عمران کشور قرار داده اند که از جمله آنها ساخت سدها، جاده ها، راههای ریلی و توسعه روستاهاست که توسط قرارگاههای سازندگی نیروهای مسلح انجام می شود.
وی خدمت رسانی در بلایای طبیعی را از دیگر برنامه های نیروهای مسلح برشمرد و افزود: نمونه بارز این خدمت رسانی در زلزله اخیر کرمانشاه مشاهده شد که تنها در یک روز 45 تُن بار از اصفهان بوسیله هفت فروند پواپیمای ترابری ارتش به مناطق زلزله زده منتقل شد و سپاه اصفهان و سایر نیروهای مسلح نیز بصورت جداگانه در کمک رسانی به این مناطق مشارکت داشتند.
این مقام ارشد ارتش اضافه کرد: ساخت و ساز و کمک رسانی به چند روستا توسط سپاه صاحب الزمان (عج)، ارسال امکانات بهداشتی و درمانی از جمله بیمارستان های صحرایی ارتش و سپاه به مناطق زلزله زده و کمک های امدادی به مردم این منطقه را از دیگر برنامه های نیروهای مسلح در این زلزله برشمرد که نشان از مردمی بودن نیروهای مسلح است.
وی با اشاره به تلاش نیروهای مسلح برای ارتقای توانمندی سربازان، گفت: در همین راستا طی تفاهمنامه ای بین ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان فنی و حرفه ای کشور، امکان حرفه آموزی در پادگان ها و مراکز نظامی ویژه سربازان فراهم شده است و سازمان فنی و حرفه ای در این زمینه کمک های بسیار خوبی ارائه کرده است که تنها در سال جاری در یگانهای ارتش 4 هزار و 500 سرباز در این دوره ها نام نویسی کردند که می تواند نقش موثری در زمینه اشتغال جوانان در آینده داشته باشد.
مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد دهه فجر اصفهان با تشریح برنامه های این کمیته گفت: کمیته نیروهای مسلح استان فعال ترین کمیته ستاد دهه فجر امسال بود.
وی اظهار کرد: همزمان با 12 بهمن کمیته نیروهای مسلح برنامه هایی از جمله ایجاد ایستگاههای صلواتی در گلستان شهدا توسط ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، صنایع دفاع و بسیج، شلیک 12 گلوله توپ و حرکت کاروان های ورزشی یگانها نظامی از این یگان ها به سمت گلستان شهدا را تدارک دیده است.
امیر آذرافروز با اشاره به برنامه های نیروهای مسلح در طول دهه فجر افزود: برگزاری نمایشگاههای مختلف از جمله نمایشگاه دستاوردهای هوایی در پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن، عیادت از جانبازان و ایثارگران، سرکشی به خانواده شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه و غبار روبی گلستان شهدا از جمله این برنامه ها است.
وی اظهار کرد: تعدادی از خلبانان پایگاه هشتم شکاری اصفهان نیز همزمان با روز نیروی هوایی در نمازهای جمعه شهرهای استان اصفهان به بیان دستاوردهای نظامی ایران اسلامی در حوزه هوا فضا خواهند پرداخت.
مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد دهه فجر اصفهان گفت: بهداری ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح در یکی از روزهای دهه فجر اقدام به معاینه رایگان بیماران خواهند نمود.
وی تصریح کرد: همزمان با شب 22 بهمن نیز نور افشانی در سطح شهر توسط سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان انجام خواهد شد.
وی برگزاری جشن و برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های راهپیمایی، کوهنوردی، تیرانداری، شنا، جهت یابی، دوی استقامت و فوتسال ویژه کارکنان نیروهای مسلح در یگانهای مختلف ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و صنایع دفاع را از دیگر برنامه های کمیته نیروهای مسلح ستاد دهه فجر اصفهان برشمرد.
کمیته نیروهای مسلح استان اصفهان یکی از 22 کمیته ستاد گرامی داشت دهه فجر انقلاب اسلامی است.
این نشست خبری با حضور نمایندگان سایر نیروهای مسلح استان در مرکز آموزش های توپخانه شهید صیاد شیرازی اصفهان برگزار شد.
گ/7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.