اسماعیل غنیان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : با وجود شمار دانش آموختگان بیکار این استان آنان از طرح کارورزی استقبال خوبی در 9 ماهه گذشته نکرده اند.
وی اظهارداشت : دانش آموختگان پس از ثبت نام در این سامانه و فعال شدن در مشاغل مختلف تا حداکثر 6 ماه، بیمه مسوولیت شده و ماهانه 2 میلیون و 700 تا سه میلیون و 500 هزار ریال حقوق دریافت می کنند.
وی خاطرنشان کرد : حضور جوانان دانش آموخته در طرح کارورزی، فاصله میان دانشگاه و صنعت را کاهش داده و احتمال شاغل شدن این دانش آموختگان را بسیار افزایش می دهد و آن ها پس از گذشت مدت یاد شده گواهینامه فنی و حرفه ای دریافت می کنند.
غنیان با اشاره به تصویب 640 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی فراگیر و بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی ارزان قیمت برای افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی ادامه داد : در طرح جدید اشتغال روستایی بیش از 200 میلیارد ریال برای استان سمنان اختصاص داده شد که این تسهیلات در روستاها و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر پرداخت می شود.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان این که تسهیلات اشتغالزایی روستایی در مشاغل گوناگون که در استان دارای اولویت هستند به خصوص در بخش مشاغل خانگی پرداخت می شود، تصریح کرد : تاکنون سه هزار و 119 دانش‌آموخته استان و 85 واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی برای مشارکت در طرح کارورزی اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی اضافه کرد : از مجموع واحدها و بنگاه های ثبت نام کرده برای طرح کارورزی، 42 واحد در شهرستان سمنان، 22 واحد در شاهرود ، 9 واحد در مهدی‌شهر، 6 واحد در دامغان ، سه واحد در گرمسار، 2 واحد در آرادن و یک واحد در سرخه بوده است.
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، به گزارش ایرنا، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
به گزارش ایرنا، در برنامه ششم توسعه ایجاد سالانه ٩٥٠ هزار شغل در دستور کار قرار گرفته است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.