به گزارش ایرنا، سید« علی آقازاده» روز سه شنبه در آیین همایش هفته بیمه سلامت در اراک، افزود: 560 هزار نفر معادل 40 درصد جمعیت این استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند و ارایه کیفی خدمات این بیمه اهمیت زیادی دارد.
استاندار مرکزی گفت: صنعتی بودن استان مرکزی و بهره مندی مردم از خدمات سایر صندوق های بیمه ای تامین اجتماعی و نیروهای مسلح از جمله مهمترین عوامل کاهش جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان نسبت به سایر استان های کشور است.
وی، شاخص سلامت را از جمله مهمترین عوامل پیشرفت کشورهای پیشرفته عنوان کرد و افزود: بی توجهی به امور پیشگیری و سلامت جامعه هزینه های سربار متعددی را به جامعه تحمیل می کند.
استاندار مرکزی با یادآوری آغاز پرداخت یارانه نقدی از 10 سال گذشته در کشور خاطرنشان کرد: 40 هزار میلیارد تومان یارانه سالانه به صورت نقدی توسط دولت به مردم پرداخت می شود که این حجم منابع مالی می تواند به صورت تجمیعی در تقویت زیرساخت های سلامت تزریق شود.
آقازاده گفت: تزریق این اعتبارات به نقدینگی کشور کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم را به همراه آورده است.
وی یاد آور شد: نقدینگی کشور در 10 سال گذشته حدود 300 هزار میلیارد تومان بود که با پرداخت یارانه به صورت نقدی در این مدت نقدینگی کشور را به یک میلیون و 500 هزار میلیارد تومان افزایش داده که این مهم کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم در کشور را به همراه داشته است.
استاندار مرکزی ادامه داد: 80 میلیارد تومان در ماه به صورت یارانه به مردم این استان پرداخت می شود و در صورتی که این منابع به بخش های عمرانی، صنعتی و خدماتی هدایتگری شود، افزایش اشتغال و رفع بیکاری را رقم می زند.
آقازاده بیان کرد: اکنون به ازای هر یکهزار نفر یک و 6 دهم تخت بیمارستانی در این استان موجود است و شاخص سرانه تخت های بیمارستانی استان نسبت به متوسط کشوری آن که 2 و یک دهم در هزار نفر است پایین تر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت، 35 میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بقیه تحت پوشش سایر صندوق های بیمه ای کشور قرار دارند.
«حسن طاهر احمدی» همپوشانی بیمه ای افراد را از جمله مهمترین مشکلات صندوق های بیمه گر عنوان کرد و افزود: این مهم هدر رفت منابع مالی و آسیب های بسیاری را برای کشور به همراه دارد.
وی ادامه داد: رفع همپوشانی صندوق های بیمه ای در کشور کلید خورده و تا کنون 2 میلیون بیمه شده 2 تا سه صندوق بیمه گر شناسایی و از چرخه خدمات همزمان حذف شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک یاد آور شد: با آغاز اجرای طرح بیمه همگانی سلامت پوشش بیمه ای پنج میلیون و 500 هزار نفر در این صندوق پیش بینی شده بود که در این راستا 11 میلیون و 500 هزار نفر از مزایای آن بهره مند شدند و افزایش 6 میلیون نفری افراد در این طرح مشکلات مالی بسیاری را برای دولت به وجود آورده است.
طاهر احمدی، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت را از راهکارهای کاهش هزینه صندوق های بیمه ای کشور دانست و گفت: با تشکیل این پرونده از مراجعه بی رویه افراد به موسسه های درمانی و مصرف بیش از اندازه دارو در کشور جلوگیری می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی نیز در این همایش گفت: 160 میلیارد ریال اعتبار در هفته جاری به موسسه های طرف قرارداد بیمه سلامت این استان پرداخت شد.
«محمدرضا جیریایی» افزود: با پرداخت این اعتبارات 70 درصد بدهی شهریورماه دانشگاه های علوم پزشکی و ماه های تیر و مرداد سایر موسسه های طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی پرداخت شد.
وی ادامه داد: 345 خدمت توسط 21 دفتر پیشخوان طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی به افراد تحت پوشش این اداره کل ارایه می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی یادآور شد: تعرفه های چاپ و صدور دفترچه های بیمه سلامت توسط این دفاتر پیشخوان از چند سال گذشته افزایش نیافته و برای کمک به این دفاتر تعرفه این هزینه ها از مهر ماه جاری 50 درصد افزایش یافته است.
جیریایی خاطرنشان کرد: رفع همپوشانی صندوق های بیمه ای از جمله برنامه های سازمان بیمه سلامت در سال جاری است که با هماهنگی سایر صندوق های بیمه ای از ابتدای سال جاری این طرح در سطح کشور آغاز و تا کنون پنج میلیون همپوشانی در کشور کشف و همپوشانی 2 میلیون نفر برطرف شده است.
وی ادامه داد: 50 هزار همپوشانی بیمه ای در استان مرکزی شناسایی و تا کنون 15 هزار همپوشانی برطرف شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال آینده تمامی موارد در این راستا از چرخه خدمات بیمه حذف شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی یاد آور شد: 567 هزار نفر معادل 40 درصد از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش خدمات بیمه ای بیمه سلامت و بقیه زیر پوشش سایر صندوق های بیمه ای قرار دارند.
وی ادامه داد: 310 هزار نفر این افراد تحت پوشش صندوق بیمه عشایر و روستاییان، 88 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه کارکنان دولت، 35 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه سایر اقشار(جانبازان و خانواده شهدا) و 127 هزار تحت پوشش صندوق بیمه همگانی سازمان بیمه سلامت قرار دارند.
جیریایی گفت: سه هزار و 56 نفر از بیمه شدگان اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار دارند و این افراد ماهیانه با پرداخت 220 هزار ریال می توانند از تمامی خدمات درمانی و بهداشتی موسسه های بخش دولتی و خصوصی استان بهره مند شوند.
وی افزود: یکهزار و 426 نفر از بیمه شدگان بیمه سلامت استان مرکزی از اتباع سایر کشورها هستند و این استان با بیمه این افراد بیشترین حجم بیمه شده اتباع خارجی را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: 730 موسسه درمانی و بهداشتی بخش خصوصی و دولتی طرف قرار داد با این اداره کل وظیفه خدمت رسانی به بیمه شدگان این سازمان را برعهده دارند.
جیریایی گفت: بیمه شدگان اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی سال گذشته 2 میلیون و 800 بار مراجعه به موسسه های طرف قرارداد با این اداره داشته اند و مراجعه این افراد به موسسات طرف قرارداد هر ماه 2 هزار و 200 میلیارد ریال هزینه برای این اداره کل به همراه داشته است.
بیش از 97 درصد از موسسه های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با این اداره کل طرف قرارداد است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.