دکتر محمد باقر حیدری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، وجود کارت خوان در مطب های پزشکی را صرفا به دلیل رفاه حال بیماران دانست و افزود: برای داشتن کارت خوان در مطب های پزشکی هیچ الزام قانونی وجود ندارد.
او اخذ مالیات از همه اقشار جامعه را وظیفه و مسئولیت اداره دارایی و امور مالیاتی برشمرد و بیان داشت: اخذ مالیات از پزشکان هیچ ارتباطی به سازمان نظام پزشکی ندارد و اداره مالیات براساس مکانیسم های مختلف از منابع مالی افراد آگاه از آنها مالیات دریافت می کند.
حیدری در ادامه پزشکان را جز پاک دست ترین قشر جامعه برشمرد و افزود: در یک سال گذشته با وجودی که قیمت انواع کالاها در کشور چند برابر شد ولی تعرفه‌های پزشکی هنوز یک ریال افزایش نیافته است.
وی اضافه کرد: پزشکان براساس تعرفه های وزارت بهداشت از بیماران ویزیت می گیرند و اگر پزشکی خارج از تعرفه پول از بیماران دریافت کنند سازمان نظام پزشکی بشدت با او برخورد می کند.
رییس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه دریافت زیرمیزی از سوی پزشکان را نادر دانست و اظهار داشت: این پدیده در استان کرمانشاه بسیار پایین تر از سطح کشوری است شاید 2 سه ماه یک بار در این زمینه پرونده ای در سازمان نظام پزشکی استان تشکیل شود.
او در ادامه از شهروندان خواست در صورت داشتن مدرک مستند و واقعی از اضافه دریافت تعرفه ویزیت، زیرمیزی و دیگر قصور از سوی پزشکان با سامانه 190 این سازمان تماس حاصل کنند تا به موضوع رسیدگی شود.
حیدری در پایان آمار جامعه پزشکی استان کرمانشاه را 2 هزار و 900 نفر اعلام کرد که از این تعداد، 48 تن فوق تخصص،691 نفر متخصص، 894 پزشک عمومی، 336 داندان پزشک، 313 داروساز، 328 ماما، 271 لیسانس دارای پروانه ( فیزتراپ، شنو سنج، بینایی سنج و غیره) و 42 نفر پزشک علوم آزمایشگاهی است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا 17 بیمارستان دارد و مرکز درمانی غرب کشور محسوب می شود.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.