به گزارش ایرنا، هر بیماری که برای درمان به اورژانس بیمارستان مراجعه می کند باید قبل از رفتن به اتاق پزشک، چهار مرحله را طی کند تا در مرحله پنجم ویزیت انجام شود.
در اورژانس بیمارستان ولی عصر زنجان بیماران ابتدا باید به اتاق تریاژ مراجعه، علت بیماری خود را مطرح و برگه ای را دریافت کنند سپس به بخش پذیرش مراجعه کنند.
در بخش پذیرش نیز مبلغ مورد نیاز آن مشخص می شود که بیمار باید با در دست داشتن شماره ای آن را به باجه بانک مستقر در بخش اورژانس تحویل داده و دوباره به بخش پذیرش مراجعه کند.
در مرحله پنجم نیز باید بیمار دوباره به بخش تریاژ مراجعه و برگه ای دریافت کند و در نهایت موفق به ویزیت توسط پزشک شود.
طی این مراحل برای بیمارانی که همراه ندارند و یا بدحال هستند بسیار دشوار و زمان بر بوده و موجب نارضایتی اغلب مراجعه کنندگان نیز می شود.
در ابتدای مراجعه به اورژانس بیماران ابتدا قبل از اینکه به اتاق تریاژ مراجعه کنند در صف پذیرش قرار می گیرند و پس از چندین دقیقه که نوبت به آنها می رسد مسئول حاضر در این بخش به بیمار می گوید باید به این اتاق رجوع کند.
تا بیمار به اتاق تریاژ مراجعه و دوباره به پذیرش بازگردد مجبور است مجدد در صف نوبت قرار بگیرد.
در مرحله ای که بیمار به باجه بانک مراجعه می کند تا هزینه مراجعه به اتاق معاینه را پرداخت کند این مبلغ با کارت بانکی دریافت می شود و باید برای پرداخت مبلغ داروها پول نقد همراه داشته باشد چرا که بانک کارت قبول نمی کند و این مساله نیز موجب دردسر برای بیمارانی شده که پول نقد همراه ندارند.
مراجعه کنندگان به این بیمارستان تاکید می کنند: هیچ اطلاع رسانی در ورودی اورژانس انجام نشده تا بیمار بداند در ابتدای ورود باید بدون اتلاف وقت به کدام قسمت مراجعه کند.

** روند پذیرش در اورژانس جزو استانداردهاست
ریئس بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان اظهارداشت: این روند پذیرش بیماران در اورژانس فقط برای این بیمارستان نیست بلکه این روند توسط وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی طراحی شده که جزو استانداردهاست.
محمدحسن رستمخانی گفت: این روند برای بستری بیماران در بخش اورژانس و دیگر بخش ها بسیار آسان است چرا که کارهای آنها در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
وی تاکید کرد: به حتم مراحل پذیرش بیماران ورودی به اورژانس برای آنها اطلاع رسانی خواهد شد تا بدون اطلاع در صف هایی که نباید منتظر باشند، اتلاف وقت نکنند.
ریئس بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان گفت: تعداد نفرات در بخش پذیرش اورژانس نیز بررسی می شود و در صورت نیاز نیروهایی نیز به 2 نفر کنونی افزوده خواهد شد.
مدیر روابط عمومی بانک صادرات استان زنجان نیز گفت: در باجه بانکی بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان فقط مبلغ داروهای بیمار به صورت نقدی دریافت می شود.
محسن جماعت علت این مساله را ناشی از جدا بودن حساب داروخانه از بیمارستان بیان کرد و افزود: مقصر داروخانه است که بیماران باید برای پرداخت هزینه پول نقد تهیه کنند.
وی خاطرنشان کرد: تاکید بانک در دریافت هزینه از بیماران بر استفاده از کارت های بانکی همراه آنهاست.

** مسئولان مربوطه روند پذیرش بیماران را آسان کنند
یکی از بیماران حاضر در اورژانس بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان که از طی کردن چندین مرحله توسط بیمار تا رفتن به اتاق معاینه گله مند بود، افزود: باید این روند برای همه بیماران آسان شود چرا که همه کسانیکه به این بخش مراجعه می کنند مریض بوده و توانایی طی این همه مراحل را ندارند.
علی آقامحمدی تاکید کرد: بیمارانی که همراه دارند، همراه آنها می تواند این مراحل را طی کند نه من که خود مریض هستم و به تنهایی مراجعه کردم.
این بیمار ادامه داد: برای پرداخت بخشی از هزینه ها که در باجه بانک درخواست پول نقد کرده بودند، به اندازه کافی نداشتم و مجبور شدم به فرزندانم زنگ بزنم تا این مبلغ را برایم بیاورند.
وی یادآوری کرد: چرا باید مسئولان بیمارستان نظارتی برای این موارد و مشکلات نداشته باشند، تا مشاهده کنند بیماران علاوه بر داشتن مشکل خود مشکلات دیگری نیز در این بخش دارند.
خدیجه حسنی نیز یکی دیگر از بیمارانی است که دست به شکم در حالیکه از درد به خود می پیچد داخل صف قسمت پذیرش در انتظار نوبت است، گفت: نیم ساعتی است که در نوبت هستم و تعداد نیروها نیز 2 نفر است که نمی توانند همه بیماران را جوابگو باشند و در اسرع وقت کار آنها را انجام دهند.
وی از مسئولان بیمارستان ولی عصر(ع) خواست، تعداد نیروهای مستقر در بخش پذیرش را افزایش دهند چرا که در فصلی قرار داریم که تعداد مراجعان به این مرکز درمانی بیش از تابستان و بهار است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.