محبت جمالی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انتشار اخبار در رسانه های مجازی مبنی بر وقوع سیل و آبگرفتگی معابر و ایجاد مشکل برای زلزله زدگان و ارسال کمک های جمعیت هلال احمر، افزود: بارندگی های اخیر مشکلی برای زلزله زدگان سرپل ذهاب ایجاد نکرد و هیچگونه آبگرفتگی و سیلاب در این شهرستان رخ نداده است.
وی با بیان اینکه تندباد 2 روز گذشته تنها به مدت 20 دقیقه وزیدن گرفت که موجب شکستگی چندین اصله درخت شده است ، اظهارداشت: توزیع پتو و نایلون بین زلزله زدگان شهرستان از سوی جمعیت هلال احمر نیز صحت ندارد.
وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان تنها نسبت به توزیع چندین تخته پتو در بین کمپ کارگران غیربومی شهرستان که خارج از شهر به سر می برند اقدام کرد که این کار آنان نیز بدون هماهنگی با مسئولان و فرمانداری شهرستان و از سر انسان دوستی و خیرخواهانه بوده است.
فرماندار سرپل ذهاب گفت: به منظور رفاه شهروندان و ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی زلزله زدگان بومی ، کارگران غیر بومی شهرستان چندین ماه است به یک مکانی خارج از شهر منتقل شده اند و یک کمپ برای آن ها آماده سازی شده است.
جمالی نیا ، افزود: این کارگران در بدو ورود به شهرستان بدون در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات وارد شهر شده اند و اکنون هلال احمر استان کرمانشاه از سر خیرخواهی با توجه به سرد شدن هوا اقدام به توزیع پتو و نایلون در بین آنها کرده است.
این مقام مسئول اضافه کرد که همه زلزله زدگان این شهرستان که در شرایط اسکان موقت به سر می برند ، اکنون در کانکس های استاندارد مستقر هستند و بیشتر آنان نیز مستاجران واحدهای تخریبی اند.
جمالی نیا ، افزود: ستاد مدیریت بحران پای کار است و دستگاه های امدادی و خدمات رسان در آماده باش کامل به سر می برند تا به محض وقوع مشکل ، به مردم خدمات ارائه دهند.
وی گفت: تا بازگشت مردم به منازلشان و اتمام بازسازی ، اسکان موقت آنها در کانکس های استاندارد ادامه دارد و به زلزله زدگان تا عادی شدن شرایط زندگی خدمات متنوعی ارائه می شود.
با نزدیک شدن به زمان وقوع زلزله ، برخی از منتقدان دولت نسبت به انتشار مطالبی در راستای تضعیف خدمات ارائه شده به زلزله زدگان اقدام می کنند که در تازه ترین مورد آن می توان به گورخوابی یا گورنشینی زلزله زدگان سرپل ذهاب اشاره کرد که فرماندار این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، این خبر را تکذیب کرده بود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.