فرشید خدادوست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در توسعه فناوری های مکانیزه کشاورزی جزو استانهای پیشرو هستیم، افزود: با پرداخت تسهیلات فوق؛ 345 دستگاه انواع تراکتور، 388 دستگاه انواع ادوات دنباله بند و 18 دستگاه کمباین توسط متقاضیان خریداری شده است.
او گفت: امروز یکی از راه های توسعه بخش کشاورزی استفاده از ماشین‌های کشاورزی با فناوریهای روز دنیاست.
وی با بیان اینکه توسعه و نوسازی ماشین های کشاورزی باعث شده کشاورزی ما به سمت کشاورزی مکانیزه و علمی حرکت کند، اظهار داشت: ضریب مکانیزاسیون استان تا پایان سال 96 به 1.7 رسیده است که نشان می دهد در تحقق برنامه ابلاغی به اهدافمان رسیده ایم و پیشتاز در روند توسعه مکانیزاسیون استان هستیم.
خدادوست در ادامه با اشاره به اینکه در سال 97 از منابع مختلف بانکی تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت شده است، گفت: این تسهیلات از منابع خط 6 مکانیزاسیون و اعتبارات صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک ها می باشد که از این جمله می توان به بانک کشاورزی و بانک سینا اشاره کرد.
وی سود تسهیلات مکانیزاسیون از محل صندوق توسعه ملی را 12.5 درصد و سود تسهیلات خط 6 مکانیزاسیون را 15 درصد بیان کرد.
وی در ادامه با اشاره به نظارت بر امر برداشت غلات و کلزا توسط 70 اکیپ تصریح کرد: نظارت ها باعث شد ضایعات تولید تا حد زیادی کاهش یافته و تولیدات کشاورزان ضایع نشود.
وی گفت: اکنون نیز کارشناسان مکانیزاسیون، مشغول نظارت بر فعالیت بذرکار ها و تنظیم آنها برای کشت مطلوب غلات در کشت پائیزه هستند.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.