به گزارش ایرنا ، خلیل نیکشاد روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی با مخترعان و مبتکران و مسئولان اجرایی سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان اردبیل افزود: هر سال به میزان شوری آبهای کشاورزی استان افزوده می شود و از طرف دیگر سفره های آب زیر زمینی نیز به سرعت در حال تخلیه شدن است.
او افزود: فرسایش خاک و از دسترس خارج شدن مواد آلی از مزارع حاصلخیز و تجمع خاک رس ها در پشت سدها نیز مشکلات عدیده ای را برای بخش کشاورزی استان فراهم آورده است.
نیکشاد گفت: برغم کمبود آب کشاورزی به میزان محصولات کشاورزی استان افزوده می شود و با اجرای طرح اراضی پایاب سد خدا آفرین نیز دست کم یک میلیون تن به میزان محصولات کشاورزی استان اضافه خواهد شد.
وی بر لزوم تجهیز و بروز رسانی و تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی و هدایت مخترعان و مبتکران به این بخش تاکید کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه به قابلیت ها و توانمندهای استان در گسترش گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی و جانبی وابسته به آن اشاره کرد و افزود: در کشور بیش از 7500 گونه گیاهی وجود دارد و این تنوع گیاهی در مقایسه با 9 کشور اروپایی که تعداد گونه های آن به 3 هزار نمی رسد بسیار حائز اهمیت است.
نیکشاد گفت: ورود به بخش گیاهان دارویی توسط سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان می تواند موجب ایجاد اشتغال و ثروت باشد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.