به گزارش خبرنگار ایرنا، مرزنشینان سوگوار حسینی در قصرشیرین دیشب و امروز در قالب هیات ها و دسته های عزاداری، سینه زن و زنجیرزن با حضور در حسینیه ها ، تکایا و خیابان های شهر در مظلومیت امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.
سوگواران در قالب هیات های عزاداری با بر تن کردن کفن و لباس سیاه و مالیدن گل بر سر و صورت خود در مظلومیت شهادت فرزند زهرا (س) گریستند و ناله های یا حسین و یا زینب (س) آن ها در جای جای شهرستان قصرشیرین طنین انداز شد.
با وجود گرمای داغ تابستان امروز همه مرزنشینان با حضور در هیات های عزاداری عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) ابراز کردند.
جمعی از مردم با پخش نذورات شربت، آش، غذا، خرما و حلیم در خیابان های سطح شهر از عزاداران حسینی پذیرایی کردند. نماز ظهر عاشورا برای زنده نگاه داشتن فلسفه قیام امام حسین (ع) با حضور سوگواران هیات ها و دسته جات مختلف عزاداری در مزار شهدای شهر قصرشیرین نیز به امامت امام جمعه قصرشیرین اقامه شد.
امروز همچنین عزاداران و ارادتمندان به خاندان پاک امام حسین (ع) در شهرستان های گیلانغرب و سرپل ذهاب در قالب دسته های سینه زن و زنجیر زن و هیات های عزاداری اندوه و تاثر خود را بر مظلومیت خاندان اهل بیت امام حسین (ع) ابراز داشتند.
عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سرپل ذهاب پس از حضور در خیابان های این شهر با تجمع در مصلای نماز جمعه در روز عاشورای حسینی و ماه پیروزی خون بر شمشیر به یاد مظلومیت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین سیدالشهدا (ع) سینه زنان و زنجیر زنان با نوای طبل به عزاداری پرداختند و نماز ظهر عاشورا را به امامت امام جمعه این شهر اقامه کردند.
شهروندان گیلانغربی نیز با حضور در مسجد جامع ، مزار شهیدان و خیابان های سطح شهر در مظلومیت امام حسین (ع)، خاندان پاکش و یاران باوفایشان اشک ماتم ریختند و نماز ظهر عاشورا را به امامت امام جمعه گیلانغرب اقامه کردند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.