به گزارش ایرنا، مردم شهرستان اراک پس از عزاداری عاشورای حسینی در ظهر عاشورا، با طنین ملکوتی اذان ظهر در خیابان ها و مصلی بیت المقدس شهر اراک در صفوف به هم فشرده نماز ایستادند.
حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در صف های نمازظهر عاشورا در شهرستان اراک نشانگر اهمیت آموزه های دینی نزد مردم این شهرستان و ضرورت تبیین پیام و مرام امام حسین (ع) است.
نمازگزاران عاشورایی در اراک به یاد پیشوای سوم شیعیان و یاران با وفایش اقامه نماز کردند و میثاقشان در این صفوف روحانی تعهد بر به جای آوردن نماز اول وقت و پاسداشت امر به معروف و نهی از منکر بود.
نظیر این آیین معنوی و پرشور در شهرستان های آشتیان، تفرش، فراهان، کمیجان، شازند، خنداب، خمین، محلات، دلیجان، ساوه و زرندیه نیز برگزار و ائمه نماز ظهر عاشورا در سراسر استان مرکزی با بیان فرازهایی از اهداف قیام عاشورا، برپایی و اقامه نماز ظهر عاشورا مهمترین درس نهضت حسینی در قیام عاشور عنوان کردند.
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، پس از اقامه نمازظهر عاشورا نوحه ای در رثای شهادت مظلومانه امام حسین (ع) قرائت کردند و عزاداران در سوگ شهادت مظلومانه امام سوم خود اشک ماتم ریختند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.