به گزارش ایرنا، شیفتگان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) در روز عاشورای حسینی با ندای لبیک یا حسین (ع) دسته های سینه زنی و زنجیرزنی براه انداختند.
نوای یا حسین یا حسین امروز در نقاط مختلف میامی طنین انداز شد و دسته های عزادار با سینه زنی و زنجیر زنی در غم شهادت سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفایش به سوگواری پرداختند.
هیات های مذهبی در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی درنقاط مختلف شهرستان میامی با فریاد 'یاحسین' به یاد سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایشان اوج ارادت خود را نشان دادند.
عاشقان و دلسوختگان آستان مقدس خاندان رسول مکرم اسلام (ص) اعم از پیر و جوان، زن ، مرد و کودک در صفوف منظم روح و روان را راهی کربلای معلی کرده و به یاد شهدای نینوا به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.
مردم عزادار روستاهای بخش کالپوش و بخش مرکزی هم در جای جای این شهرستان آیین های منحصر به خود دارند که اغلب آن ها پیشینیه‌ای شنیدنی دارد.
روستای نردین از جمله روستایی هایی است که آیین‌ تعزیه امام حسین (ع) مردم آن در روزهای تاسوعا و عاشورا بسیارزبانزد بوده و حتی شهرت استانی وکشوری یافته به نحوی که امروزه بسیاری ازمردم برای دیدن تعزیه به نردین سفرمی کنند.
سوگواران حسینی درشهرمیامی در قالب علمدارها ونخلدارها و هیات های عزاداری و‌ نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیر زنی پس از عبور از خیابان امام رضا (ع) در میدان عاشورا (قتلگاه) گرد هم آمدند و به سوگواری پرداختند.
با بلند شدن صدای اذان ، عزاداران حسینی نماز جماعت ظهر عاشورا را به امامت امام جمعه میامی حجت الاسلام قربانعلی صفائی پور برگزار کردند.
همچنین پرچم متبرک به نام اباعبدالله (ع) درمیدان عاشورای این شهر به اهتزاز در آمد و آیین تعزیه خوانی و آتش زدن خیمه ها ازدیگربرنامه های این روزبزرگ درمیامی بود.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.