پایگاه خبری پلیس روز سه شنبه به نقل از سرهنگ محمدرضا آمویی اعلام کرد: ممنوعیت زنجیرزنی بانوان به دلیل حفظ شئونات اسلامی و ممنوعیت گل مالی کردن خودروها به دلیل این است که داخل آن باید کاملا معلوم باشد.
وی نصب تمثال ائمه اطهار (ع) و شعارنویسی پشت شیشه خودروها را نیز جزو ممنوعیت های مراسم عزاداری اعلام کرد و گفت: از شهروندان درخواست داریم که از نوشتن شعارهای سخیف بر روی خودروهای خود اجتناب کنند.
سرهنگ آمویی ، همچنین از هیات های عزاداری خواست تا از نصب هرگونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی در تردد می شود، خودداری کنند.
معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه در ادامه به دسته جات عزاداری توصیه کرد در ساعات پایانی شب صدای بلندگوی خود را در کوچه ها و خیابان ها به دلیل رعایت حال بیماران و افراد مسن به گونه ای تنظیم کنند که مزاحمتی برای آن ها ایجاد نکند.
وی گفت: دسته های عزاداری بهتر است در ابتدا و انتهای هیات از چراغ های روشنایی استفاده کنند و در حد امکان مسیر تردد خودروها را خالی بگذارند تا باعث ایجاد ترافیک های طولانی نشود.
سرهنگ آمویی ادامه داد: خوب است که دسته جات عزاداری و مداحان در راستای صیانت از حقیقت نهضت عظیم کربلا از انجام اعمال خرافی و دور از شان اسلام نظیر قمه زنی و سرودن اشعار خلاف واقع خودداری کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمانشاه گفت: در شب هایی که مراسم عزاداری امام حسین (ع) برپا می شود همکاران ما در پلیس راهور حضور گسترده ای خواهند داشت و انتظار می رود شهروندان همکاری لازم را داشته باشند.
وی در پایان از حضور «پلیس یاران محرم» با لباس نظامی در کنار دسته جات و هیات های عزاداری خبر داد و گفت: مسئولان هیات ها در صورت بروز هرگونه مشکل می توانند به این افراد مراجعه و یا با پلیس 110 تماس حاصل کنند.
در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه 2 هزار هیات عزاداری فعال است که حدود یک هزار و 700 مورد آنها دارای مجوز هستند.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.