حجت‌الاسلام مصطفی محمدلو روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به برگزاری دوره های ویژه مداحان و سطح بندی آنان اشاره کرد و افزود: پس از طی دوره های تخصصی، مداحان در سه سطح اول، دوم و سوم سطح بندی شده‌ و برای آنان کارت مداحی صادر می شود.
وی به وجود کانون مداحان خوی اشاره کرد و افزود: این کانون امسال وارد چهارمین سال فعالیت اش شده و در آذرماه امسال نیز انتخابات هیات رئیسه آن برگزار می شود.
وی به اعلان عزای اباعبدالله الحسین (ع) در ‌خوی هم اشاره کرد و گفت: این اعلان همراه با همایش عاشورائیان شب گذشته در روستای گوهران خوی برگزار و به سه نفر به نمایندگی از روحانیون، مداحان و پیر غلامان هیات‌های عزاداری، شال عزای بارگاه امام حسین(ع) اهدا شد.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوی به حضور روحانیان مبلغ در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال خوی 250 روحانی مبلغ بومی و غیربومی دارد که برای تبلیغ به مساجد روستایی و شهری عازم می شوند؛ 20 نفر از این تعداد از گروه جهادی تبلیغی آیت الله خویی از قم و 40 نفر از حوزه علمیه خوی هستند.
حجت‌الاسلام محمدلو به برنامه های سازمان متبوع خود در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی اشاره کرد و افزود: در این 2روز، پنج ایستگاه در نقاط امامزاده، شیخ نوایی، تازه کند، مقبره و دروازه ماکو ایجاد می شود تا هیات های عزاداری در آن مکان ها مستقر شوند و به صورت منسجم عزاداری کنند.
به گزارش ایرنا محرم امسال از فردا، سه شنبه با عزاداری های مردم می شود.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.