به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در این مراسم در سرسرای اجتماعات کانون پرورش فکری استان، گفت: سومین جشنواره کتابخوانی رضوی استان در 2 بخش مکتوب و آنلاین در تیر و مرداد امسال برگزار شد و 20 هزار و 577 نفر در آن شرکت کردند که حدود هفت هزار نفر بیش از جشنواره پارسال بود.
معصومه حسنی خونسار افزود: این جشنواره در 2 بخش و با هفت عنوان کتاب برگزار شد که پنج عنوان با موضوع زندگی و سیره امام رضا(ع) و 2 عنوان کتاب هم با موضوع زندگی و سیره حضرت فاطمه معصومه (س) بود و سوالات آزمون از این منابع طرح شد.
او اظهار داشت: جشنواره به سه گروه سنی چهار تا 11 سال، 11 تا 17 سال و 17 سال به بالا تقسیم شد و با تلاش نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه بسیاری از دستگاه ها در اجرای آن مشارکت کردند.
خانم مهدویان، مشاور معاون دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور هم در این مراسم با اشاره به استقبال روز افزون مردم از جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: در دوره نخست 283 هزار نفر، در دوم 684 و امسال 858 هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده اند.
جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با ششمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) فعالیت خود را زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کرد و امسال سومین دوره را گذارند.

** معرفی برگزیدگان و تقدیر از خبرنگار ایرنا
در ادامه مراسم اختتامیه برگزیدگان جشنواره رضوی استان کرمانشاه معرفی و تقدیر شدند.
در ابتدا از مدیران و کارشناسان دستگاه های مشارکت کننده در برگزاری جشنواره تقدیر شد سپس در بخش رسانه ها، فرزاد نویدی از خبرگزاری ایرنا، پرستو خداداد از خبرگزاری شبستان، آرزو حیدری از روزنامه نقدحال و زهره زندی از باشگاه خبرنگاران جوان تقدیر شدند.
در ادامه مجری برنامه به سراغ برگزیدگان بخش اینترنتی جشنواره رضوی رفت: علی مهدی پور و اسد مرادی از دالاهو، علی زرپیکر از گیلانغرب، الناز اسکندری از اسلام آباد غرب، رضا همتی نسب از کرمانشاه و حمید امین نیا از پاوه مورد تقدیر قرار گرفتند.
در بخش مکتوب هم ریحانه قادری از هرسین، مائده اسماعیلی از گیلانغرب، امیر رضا نصراللهی و هستی گلمرادی از کنگاور، بهار سراب سعیدی، علی حیدری و نجم السادات امامی از کرمانشاه، امیرحسین ویسی از دالاهو و فروزان علی پناه از اسلام آباد غرب برگزیده و تقدیر شدند.
در پایان مراسم هم 38 شرکت کننده، شایسته تقدیر شناخته شدند.
هم اکنون در استان کرمانشاه 100 باب کتابخانه عمومی، مشارکتی و سیار با 400 هزار نسخه کتاب فعال است.
کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا سکونت دارند.
7444/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.