مراد جلیلیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع 11 هزار نفر امسال در دوره هشتم این جشنواره شرکت داشتند که نسبت به پارسال 2 برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: پس از بررسی آثار توسط هیات داوران 16 نفر به عنوان برگزیده اصلی و 22 نفر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
وی برگزیدگان اصلی را شامل پنج خانواده با اهدا جایزه بین پنج میلیون ریال تا 12 میلیون و 500 هزار ریال بر اساس تعداد نفرات، 6 نفر در رده سنی کودکان، سه نفر در رده بزرگسالان و 2 نفر نوجوان عنوان کرد.
جلیلیان با بیان اینکه 22 نفر شایسته تقدیر نیز در بخش های آنلاین، مکتوب و نقاشی شرکت کرده اند افزود: آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره یکشنبه 11 شهریورماه با حضور مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار خواهد شد.
به گفته وی، این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی و بهره مندی از سیره ائمه معصوم (ع) بویژه امام رضا (ع) از طریق معرفی کتاب های مرتبط با ایشان در تمامی کتابخانه های عمومی کشور برگزار شده است.
وی تاکید کرد: منابع این جشنواره به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و بر اساس گروه های سنی ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به صورت مکتوب و آنلاین در کتابخانه های عمومی استان فراهم شد.
به گزارش ایرنا، هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی سال گذشته در ایلام برگزار شد که بیش از 6 هزار و 500 نفر از کل استان در جشنواره شرکت کردند.
جشنواره های فرهنگی، هنری امام رضا(ع) از دهه 80 در کشور آغاز و تا سال گذشته همزمان با دهه کرامت در رشته های مختلف در استان ها برگزار می شد که امسال زمان برگزاری آن به خارج از دهه کرامت تغییر یافته است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.