معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه افتتاح این مرکز تخصصی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: با افتتاح این مرکز تخصصی، خدمات مشاوره ای مطلوب تری به ویژه به مردم زلزله زده سرپل ذهاب ارائه می شود.
سلیمان پاک سرشت، افزود: نتایج فعالیت ها به تاسیس و راه اندازی چنین مرکزی که به شکل تخصصی ، ناراحتی های روحی و روانی مردم را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارد، به ویژه اینکه پس از زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال، یک تجربه جدید برای مدیریت بحران و پس از بحران را در حال طی کردن هستیم.
معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این تجربه یعنی در کنار هم قرار گرفتن مداخله های مختلف گامی به جلو در برنامه ریزی و سیاست گذاری مدیریت بحران در کشور است که از نتایج مستقیم آن به شکل آماری، شاهد کاهش آمار خودکشی در مناطق زلزله زده بوده ایم.
پاک سرشت، اضافه کرد که جذابیت فعالیت این مرکز تخصصی روانشناختی، هماهنگی در انجام فعالیت ها در شرایط مدیریت بحران و مدیریت پس از بحران است که بی شک شاهد نتایج مطلوب خواهیم بود.
وی گفت: یکی از این نتایج ملموس، مداخله پس از بحران است که تنها کالبدی و سازه ای نیست، بلکه یک مداخله اجتماعی و روانی است و در نظامی که برای بهبود و بازسازی بعد از زلزله پیش بینی شده است، حوزه اجتماعی و روانشناختی در نظر گرفته شد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این ارتباط گفت: مرکز تخصصی روانشناختی سرپل ذهاب، نخستین مرکزی است که به صورت تخصصی در کشور برای مدیریت بحران راه اندازی شده است و در این مرکز هشت دکترای روانشناختی و 2 روانپزشک فعالیت دارند.
امید قادری افزود: هر کدام از شهروندان می توانند با داشتن علائمی نظیر استرس های پس از زلزله، اضطراب ها، ترس ناشی از زلزله، افسردگی و افکار خودکشی به این مرکز در شهرستان سرپل ذهاب روبروی مسجد قادری مراجعه کنند.
وی اعتبار هزینه شده برای احداث مرکز تخصصی روانشناختی سرپل ذهاب را پنج میلیارد ریال و از محل منابع بهزیستی اعلام کرد و گفت: تمام خدمات ویزیت و مشاوره در این مرکز رایگان است و تلاش می شود در ماه آینده نیز یک مرکز تخصصی در شهرستان تازه آباد تاسیس کنیم.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت و برخورداری از 48 کیلومتر مرز با عراق، در غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.
7079/7399/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.