به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز دوشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان اظهار داشت: در حال حاضر فارغ التحصیلان بیکار زیادی در کشور وجود دارند که منتظر شغل بوده و هیچگونه مهارت و تخصصی در زمینه خاصی ندارند.
وی افزود: در گذشته به تربیت نیروهای ماهر و متخصص توجه نمی شد و نگاه به تحصیل در دانشگاه صرفا مدرک گرایی بود که همین امر منجر به افزایش آمار بیکاری در کشور شده است.
نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: اگر در دانشگاه های ما رشته های مهارتی آموزش و نیروهای فارغ التحصیل متخصص تربیت می شدند بسیاری از مشکلات موجود کشور، امروز وجود نداشت.
وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی رسالت تولید علم و مهارت را عهده دار شده است، گفت: اگر به این دانشگاه به عنوان مرکزی مهارتی و همچنین مراکز فنی و حرفه ای توجه شود بسیاری از مشکلات کشور در زمینه بیکاری رفع خواهد شد.
آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: مراکز دانشگاهی علمی کاربردی امروز منشا خیر و برکت برای کشور شده اند و اگر بخواهیم تولید داشته باشیم باید در راه توسعه هر چه بیشتر این مراکز گام برداریم.
به گزارش ایرنا، دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان از سال 1382 با سه مرکز فعالیت خود را شروع شد و تاکنون بیش از 20 هزار نفر از این مراکز در استان در مقطع کارشناسی و کاردانی فارغ التحصیل شده اند.
هم اکنون نیز 22 مرکز آموزش علمی کاربردی استان کردستان وجود دارد که 11 مرکز آن فعال بوده و دانشجو جذب می کنند و مابقی بنا بر مصوبه شورای عالی اداری و همچنین دلایل دیگری غیرفعال هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.