به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله اخلاقی فر روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل برداشت گندم در کردستان، ناوگان حمل و نقل سنگین بیشتر در آن حوزه مشغول فعالیت هستند و تولید کارخانه سیمان به علت کاهش خودروهای حمل، در محل تولید انباشته شده است.
وی افزود: اوج فعالیت شرکت سیمان کردستان با توجه به شرایط اقلیمی منطقه به 6 ماه کاهش یافته و در این مدت هم در سه ماهه فصل تابستان با آغاز برداشت گندم، عملا توان اقتصادی و فعالیت شرکت دچار مشکلات جدی در حوزه حمل محصول تولیدی شده است.
مدیر عامل شرکت سیمان کردستان تاکید کرد: در این فصل سال از مسئولان کردستان انتظار داریم با مدیریت ناوگان حمل و نقل سنگین از اقتصاد بیش از 800 نفر اعضای خانواده شاغلین این مجموعه حمایت کنند.
وی با اشاره به ظرفیت تولید سه تا چهار هزار تن تولید انواع سیمان در شرکت کردستان یادآور شد: بیش از 800 دستگاه خودروی سنگین در ناوگان حمل و نقل بیجار فعالیت دارند که در صورت مدیریت درست، می توان ظرفیت تولید و صادرات کارخانه را به 120 هزار تن افزایش داد.
اخلاقی فر از نصب و راه اندازی تکنولوژی منحصربفرد سیمان آمیخته در شرکت کردستان که در خاورمیانه نمونه مشابه ندارد، خبر داد و اضافه کرد: 27 نوع سیمان در دنیا وجود دارد که 26 نوع آن سیمان آمیخته است و تنها یک نوع سیمان معمولی تولید می شود که تکنولوژی تولید سیمان آمیخته را در شرکت داریم.
وی گفت: از مزایای بارز تولید سیمان آمیخته می توان به ماندگاری بیش از 20 ساله آن نسبت به سیمان معمولی و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی برای تولید آن اشاره کرد.
اخلاقی فر یکی دیگر از مزایای تولید و صادرات سیمان آمیخته را ارز آوری دانست و اظهار داشت: با توجه به افزایش مصرف انرژی و برنامه دولت برای محاسبه نرخ آزاد آن از واحدهای تولید، به علت مزیت کم مصرف بودن تولید سیمان آمیخته، شرکت سیمان کردستان در بازار رقابت می تواند پیشتاز باشد.
مدیر عامل شرکت سیمان کردستان به بدهی 2 هزار میلیارد ریالی شرکت نیز اشاره کرد و از افزایش سرمایه یک هزار میلیاردی سرمایه گزاران شرکت برای پرداخت 50 درصد بدهی ها خبر داد.
وی تاکید کرد: شرکت سیمان کردستان در سالیان گذشته بطور متوسط هر ساله 130 میلیارد زیان عملیاتی داشته که با تغییر مدیریت عامل کارخانه پارسال بیش از 170 میلیارد ریال سود عملیاتی به مجموعه تزریق شده است.
اخلاقی فر گفت: بیش از 50 درصد خطر ورشکستگی کامل شرکت سیمان کردستان کاسته شده و در 2 سال آینده با برنامه مهندسی شده، شرکت به دوران طلایی تولید و رونق اقتصادی باز خواهد گشت.
وی به پرداخت 98 درصدی مطالبات بازنشستگان شرکت سیمان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به وضعیت اقتصادی شرکت و رکود حاکم بر تولید و صادرات و در راستای تکریم کارگران بازنشسته بیش از 150 میلیارد ریال مطالبات شامل پاداش و سنوات 265 نفر پرداخت شده است.
اخلاقی فر از اخراج کار فرمایی که حقوق کارگران شرکتی مجموعه سیمان کردستان را پرداخت نکرده بود نیز خبر داد و افزود: کار فرمای خاطی اخراج و همه حق و حقوق کارگران شرکتی از محل ضمانت کارفرما به آنها پرداخت شد.
این مقام مسئول بار دیگر توسعه حمل و نقل و ایجاد بسترهای مناسب صادرات را مهمترین عامل برای خروج از رکود اقتصادی شرکت سیمان کردستان اعلام کرد و یادآور شد: در صورت مدیریت صحیح ناوگان حمل و نقل سنگین و حمایت دولت از کاهش هزینه های باربری ریلی به بندر امام، می توانیم با افزایش تولید و صادرات، شاهد رونق اقتصادی شهرستان و ایجاد اشتغال برای جوانان باشیم.
اخلاقی فر نرخ جدید ارز را یک فرصت مهم برای افزایش صادرات دانست و گفت: در صورت تقویت ناوگان حمل و نقل به علت مشکلات انرژی در کشورهای همسایه از فرصت ایجاد شده می توانیم بیشترین بهره مندی اقتصادی را دریافت کنیم.
شرکت سیمان کردستان با اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از 1400 نفر، ظرفیت 3200 تن کلینکر در روز و توان تولید 180 هزار تن در شمال غربی شهر بیجار و در پنج کیلومتری جاده بیجار - تکاب قرار دارد.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.